مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس یکشنبه در این آیین با بیان اینکه این جشنواره بعد از ۲۲ سال با همت و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران در شیراز برگزار شده است، اظهارداشت: نگارش متن‌ و فیلم، مکمل هم است؛ اما هریک جهان و هویت خاص خود را در بیان تجربه هنرمند دارد.

صابر سهرابی افزود: هنر در هر قالب و حوزه‌ای ارجمند و ارزشمند است و آنگاه که از اندیشه بکر جوان برمی‌خیزد، حلاوت و شیرینی دیگری می‌یابد؛  گرچه در جشنوارها آثار هنری را در حال رقابت می‌بینیم، آنچه مسلم است هیچ اثر هنری با انگیزه شرکت در جشنواره خلق نشده است.

وی ابراز داشت: شرط نخست انتخاب و خلق هر اثر هنری، دلبستگی و عشق است.

به گفته سهرابی، فراخوان شصت و سومین جشنواره سینمای جوانان (سروناز) در مردادماه ۱۳۹۷ منتشر شد که با استقبال چشمگیر هنرمندان و جوانان مواجه شد.

شیراز الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز است

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین شیراز را الگویی برای همزیستی مسالمت آمیز معرفی کرد و عنوان داشت: مذاهب و فرهنگ‌های مختلف به آرامی در کنار هم در این شهر زندگی می‌کنند که نشان از مهر مضاعف مردم با یکدیگر دارد.

سید عبدالرزاق موسوی ابراز داشت: کار هنری از این جنس بسیار سخت است، سختی آن هم به از آن رو است که موانع کار بسیار زیاد است.

وی گفت: همین که هفت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فیلم کوتاه پیش‌بینی شده؛ اما تنها اما سه میلیارد تومان آن جذب شده، در جامعه‌ای که محدودیت منابع مالی دولتی بسیار است، نشان می‌دهد موانعی برای تولید وجود دارد و باید آن را از بین برد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: این شورا آمادگی دارد در حوزه فرهنگی و میراثی،شیراز را به عنوان مرکز اصلی کشور معرفی کند و با تمام توان از این امر حمایت خواهد کرد.

شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه (سروناز) و جشنواره سینما و ادبیات پس از ۲۲سال از پنجشنبه سوم بهمن‌ ۹۸ در شیراز آغاز شد.

در این جشنواره که در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس برپا شده است، بیش از ۱۵۰ سینماگر جوان میهمان شیرازی‌ها بودند.

از ابتدای آغاز به کار جشنواره سروناز ۴۲۲ فیلم داستانی، ۱۰۹ مستند، ۵۱ پویانمایی و اثر ۷۹ تجربی در بخش فیلم کوتاه به جشنواره رسید؛ همچنین در حوزه فیلمنامه ۴۴۰ اثر آزاد و  ۱۵۰ اثر اقتباسی و در حوزه عکس نیز  ۱۱۹۲ تک عکس  و ۳۸۵ قطعه در قالب مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال شد.

از این تعداد در بخش فیلم کوتاه ۹۳ اثر داستانی، ۴۶ مستند، ۱۹ پویانمایی و ۸ اثر تجربی، در بخش سینما ادبیات ۱۲ اثر، در بخش فیلمنامه ۹ اثر آزاد و ۱۵ اثر اقتباسی و در بخش عکس نیز ۳۴ تک‌عکس و چهار مجموعه عکس به بخش نهایی راه یافتند.

فیلم‌ها در ۱۴ سانس بر روی پرده‌ای رفت؛ ۱۲ سانس مربوط به جشنواره منطقه‌ای و دو سانس نیز مربوط به جشنواره سینما و ادبیات. در پایان هر روز نیز جلسه نقد و بررسی با حضور فیلمسازان اجرا شد.

نمایندگانی از استان‌های فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، اصفهان، قم، مرکزی و البرز در این جشنواره حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.