یکصد و هفدهمین جلسه فوق العاده علنی صحن شورای اسلامی شهر شیراز  دوشنبه ۱۶ دی ۹۸ با هدف بررسی طرح دو فوریتی تعدادی از اعضای این شورا در زمینه نامگذاری یکی از معابر اصلی این شهر به نام شهید قاسم سلیمانی تشکیل شد.

شهادت سردار موجب تقویت اتحاد ملی شد

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه گفت: شهید سرافراز سردار سلیمانی علاوه بر اینکه در دوران حیات مایه خیر و برکت برای منطقه بود حتی پس از شهادت نیز موجب تقویت انسجام و وحدت ملی شد و خون تازه‌ای را در رگ‌های مقاومت در منطقه تزریق کرد.

عبدالرزاق موسوی افزود: جلسه فوق‌العاده امروز به احترام انسانی برگزار می‌شود که دنیا در مقابل عظمت و بزرگی او سر تسلیم و تعظیم فرود آورده و نه‌تنها در کشور ما همه چیز در این چند روز تحت‌الشعاع شهادت و بزرگی او قرار گرفته  بلکه تمام منطقه و به صورت خاص کشورهای اسلامی به شدت متأثر از شهادت این شهید بزرگوار و همراهان وی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به اعتراف فرماندهان نظامی کشور، سردار شهید سلیمانی برجسته‌ترین فرمانده نظامی ما بود که در فرماندهی نمونه منحصربه‌فردی بود و آثار این فرماندهی را در اظهارات تمام فرماندهان نظامی و محور مقاومت می‌بینیم.

موسوی اضافه کرد: آنچه امروز در وصف ارزش‌های اخلاقی، جوانمردی، فتوت، گذشت، فداکاری، مردم‌داری و تمام سجایا و فضایل اخلاقی این شهید حتی از زبان هم‌رزمان وی می‌شنویم، بیش از مطالبی است که در مورد توان و ظرفیت نظامی و فرماندهی آن در دنیا مطرح شده است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز  با اشاره به رأی نمایندگان مجلس عراق در خصوص اخراج بیگانگان و آمریکائیان از این کشور گفت: این نتیجه شهادت او و همرزمش مجاهد بزرگ ابومهدی‌المهندس است.

رحمت یا کوهسار

سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه گفت: در روزهای گذشته با انبوهی از مطالبات مردمی برای نامگذاری معبر و سازه‌ای در شأن سردار سلیمان بودیم تا یادگاری از این سردار در شهر شیراز باقی بماند.

سعید نظری افزود: بلوار رحمت و بزرگراه کوهسار مهدی پیشنهاد اعضای شورای شهر برای این امر است که کوهسار مهدی اتوبانی است که از بلوار جمهوری اسلامی شروع  و تا بلوار حسینی الهاشمی و میرزایی شیرازی ادامه و همچنین اتصالاتی نیز به بلوار چمران دارد.

وی ادامه داد: به نظر من بزرگراه کوهسار مهدی به دلیل رویکرد فرهنگی ورزشی که دارد و همچنین به دلیل مشرف بودن بر شهر شیراز مناسب تر است و هنوز معابر آن نیز نامگذاری نشده و محوری تازه تاسیس در این کلانشهر محسوب می شود.

نام رحمت در میان عامه مردم جا افتاده است

تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز نیز معتقد بودند که باید بلوار رحمت شیراز به نام سپهبد قاسم سلیمانی تغییر نام داده شود که نائب رییس شورای شهر شیراز در این باره گفت: بلوار رحمت دیگر بین مردم شیراز با این نام جا افتاده است و سخت می شود نام آن را در میان عامه مردم تغییر داد.

ابراهیم صبوری افزود: بزرگراه کوهسار مهدی شیراز یکی از شاخص های شهرسازی این کلانشهر است و همچنین زمان زیادی از ساخت آن نمی گذرد و مردم زودتر می توانند با این تغییر نام خود را مطابقت دهند.

در نهایت کوهسار به نام سردار سلیمانی تغییر یافت 

در نهایت با رای اکثریت اعضای شورای شهر شیراز بزرگراه کوهسار مهدی به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی تغییر نام پیدا کرد.

بزرگراه کوهسار مهدی طی ۳ فاز طراحی شده است که تاکنون۲فاز آن احداث شده و فاز سوم نیز در حال تکمیل است.

این بزرگراه به طول حدود هفت کیلومتر یکی از شاهراهای اصلی شیراز محسوب می شود که از تقاطع جام جم شروع و به تقاطع شهدای انقلاب در مقابل شهرک جوادیه در کمربندی شیراز ختم می شود.

تندیس سردار بر اتوبان نصب می‌شود

در ادامه این جلسه همچنین شهردار شیراز پیشنهاد داد که  طرح ساخت تندیس سردار شهید سلیمانی ساخته و در ابتدای بزرگراهی که امروز به نام او تغییر نام پیدا کرد نصب شود.

حیدر اسکندرپور ادامه داد: برای ساخت این تندیس باید فراخوانی به صورت ملی داده شود و بعد از بررسی طرح ها شاخص ترین آن ساخته و در ابتدای بزرگراه سپهبد قاسم سلیمانی نصب شود.

سردار حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ ، پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد؛ همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.