سردار سرتیپ دوم سید هاشم غیاثی، شنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت اسلامی در شیراز با بیان اینکه، ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اوج خباثت و درماندگی شیطان بزرگ آمریکا را به جهانیان نشان داد، اظهار داشت: شهادت او منشاء یک تحول عظیم در سیر مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در سراسر جهان خواهد بود و راهی که او آغاز کرد با مجاهدت جوانان مقاومت اسلامی تا دستیابی به پیروزی ادامه خواهد یافت.
وی افزود: از بین بردن امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا به ویژه در کشور ایران ظرف دهه‌های اخیر همواره یکی از اهداف اصلی استکبار جهانی و در راس آن شیطان بزرگ آمریکا بوده است اما سپهبد شهید قاسم سلیمانی یکی از عاملان اصلی و افراد تاثیرگذار در به شکست کشیده شدن نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه و جهان بود و امنیت و آسایش امروز کشور مدیون و مرهون مجاهدت‌های بی وقفه این شهید بزرگوار و شهدای مقاومت اسلامی است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس، ولایتمداری، بصیرت، شجاعت و خستگی‌ناپذیری را  از ویژگی‌های مهم سردار سرافراز اسلام شهید قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: یاد و نام این شهید والامقام و حماسه‌سازی های درخشان او برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و انتقام خون پاک این شهید از جنایتکاران گرفته خواهد شد.

غیاثی ادامه داد: این شهید والامقام از ابتدای سال‌های جوانی در خط مقدم عرصه جهاد و مقاومت و در میدان مبارزه با استکبار جهانی همواره حضور داشت و نقش آفرینی می‌کرد و در نهایت به آرزوی قلبی خود که شهادت در راه خدا بود، دست یافت.

شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت را در سراسر جهان تشکیل داده است

رییس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش‌ و پرورش استان فارس نیز شنبه در آیین گرامیداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اشاره به واکنش کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق به شهادت سردار سلیمانی گفت: با شهادت این سردار بزرگوار و یارانش درخت اسلام تنومندتر شده و امروز جبهه مقاومت همه‌جا شکل‌گرفته است.

سرهنگ پاسدار محمدعلی شیبانی، که در جمع کارکنان اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس سخن می‌گفت، افزود: شهادت سردار سلیمانی، دیوانگی محض از سوی آمریکا بود، دشمن فکر کرده با شهادت این شهید گرانقدر به اهداف شوم خود می‌رسد، اما کور خوانده چراکه ما انتقام شهادت حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدانمان را خواهیم گرفت و نخواهیم گذاشت خون حاج قاسم سلیمانی پایمال شود.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش‌ و پرورش فارس ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی به دنبال احیای دین اسلام  و برقراری عدالت بر پایه دین بود و به دنبال جنگ نبود و او باید شهید می‌شد و امروز شهادتش بهانه‌ای برای ادامه راهش است.

شیبانی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی باعث قدرت و قوت ملت ایران شد، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی در قلب‌هاست و درست است که رهبر معظم انقلاب مالک اشتر خود را از دست داد اما مالک اشترهای زمان هستند.

وی اضافه کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی باید درسی باشد برای کسانی که دنبال مذاکره هستند چرا که طرفین مذاکره باید به تعهدات خود پایبند باشند در حالی‌ که  آمریکایی‌ها به‌هیچ‌وجه متعهد نیستند.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش‌ و پرورش فارس با اشاره به اینکه تاریخ اسلام نشان داده هرجایی که مصیبت بزرگی برای امت اسلام پیش‌آمده، نصرت و پیروزی بزرگی از سوی خداوند متعال را به دنبال داشته است، بیان داشت: آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین اشتباه محاسباتی را کردند و بی شک نتیجه سختی در انتظارشان است.شیبانی افزود: فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و برای زنده نگه‌داشتن دین اسلام باید خون‌های زیادی ریخته شود، همانگونه خون امام حسین (ع) ریخته شد و راه و هدفش تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.

بامداد جمعه (سیزدهم دی‌ماه 98) سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.