سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی، دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: در جریان اعتراضات هفته گذشته که در پیوند با سهمیه بندی سوخت رخ داد، عده‌ای فرصت طلب با سوء استفاده از این موضوع، اقدام به تخریب اموال عمومی و دولتی از جمله بانک‌ها و پمپ‌های بنزین شیراز کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده، ۱۵ نفر از عاملان اصلی تخریب و آتش سوزی بانک‌ها و پمپ‌های بنزین کلان شهر شیراز را شناسایی و در قالب چند عملیات غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد، مقادیر زیادی اموال مسروقه بانک‌ها و اماکن دولتی و خصوصی کشف شد.

حبیبی، با اشاره به اینکه دستگیری سایر عوامل اغتشاشات و ناآرامی‌های هفته گذشته به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهار داشت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و کسانی که بخواهند به هر نحوی آرامش و آسایش شهروندان را به هم بریزند، با برخورد قاطع و قانونی نیروی انتظامی مواجه خواهند شد.

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در روزهای گذشته علاوه بر زیان‌های شخصی وارد شده به افراد، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات شهری شیراز خسارت وارد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.