شهرام منتصری، یکشنبه بیان داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان فنی حوزه آبخیزداری، این حجم از نزولات جوی در بندهای آبخیزداری در ۱۰ شهرستان شامل، ارسنجان ، خنج، فراشبند، مُهر، شیراز، سپیدان، فیروزآباد، کازرون، لامرد و ممسنی جمع آوری و ذخیره شده است.

وی افزود: پروژه‌های شهرستان مُهر با سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب و پروژه‌های شهرستان ارسنجان با ۴۳ هزار متر مکعب به ترتیب بیشترین و کمترین میزان آبگیری را داشته‌اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین با اشاره به اجرای ۴۰ طرح سازه‌ای آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی در کنترل سیلاب و کاهش رسوبات و نیز افزایش سطح آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از هدر رفت نزولات آسمانی خواهند داشت.

منتصری اضافه کرد: امیدواریم با ساخت کامل این پروژه‌ها شاهد ذخیره بیش از پیش نزولات جوی در پشت بندها و پروژه‌های آبخیزداری به ویژه طرح‌های صندوق توسعه ملی باشیم.

وی همچنین به مشارکت تاثیرگذار مردم در اجرای پروژه‌های آبخیزداری اشاره و بیان کرد: در این زمینه با فرهنگ‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره برداران حوزه‌های آبخیز می‌توان گام‌های بلندی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.