ژاله فرامرزیان جمعه ۱۷ آبان در مراسم کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های ورزشی در شهرستان‌های داراب و زرین دشت افزود: اراده ای قوی در استان وجود دارد تا استعداد جوانان این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف ورزشی شناسایی و برای درخشش در رقابت‌های مختلف معرفی شوند.

وی این روند را عامل امیدوار بودن به آینده دانست و گفت: امسال منابع جهت حمایت از هیأت های ورزشی و سمن ها ۲۰۰ برابر افزایش یافته که این امر سبب حضور تأثیرگذار جوانان در عرصه‌های مختلف و امید به آینده کشور را روشن تر و پر فروغ تر از گذشته می کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم تقویت اراده ای که موجب تأمین زیرساخت‌ها، نرم افزار و سخت افزار های لازم برای حضور جوانان در عرصه‌های مختلف می‌شود گفت: با وجود چنین اراده ای است که می توان به فتح قله های افتخار توسط جوانان کشورمان امیدوار بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز گفت: به دلیل وسعت شهرستان و کمبود فضاهای ورزشی و نیاز شهرستان در سه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال فضای ورزشی در داراب افتتاح شده است که این روند توسعه ای به سرعت ادامه دارد.
حیدرعلی کامیاب کلانتری افزود: ۲۴ زمین چمن مصنوعی در ۲ سال گذشته ساخته و ۶  زمین مینی فوتبال نیز امروز کلنگ زنی شد که تا سال آینده افتتاح می شود.
کامیاب گفت: از مجموع ۳۰ زمین چمن در دست احداث در داراب ۹ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با اعتبارات وزارت نفت و مابقی از اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هزینه ساخت و راه اندازی این زمین ها را ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ساخت سالن‌های ورزشی، زمین چمن بزرگ داراب، خانه جوان، زمین های چمن مصنوعی در روستا و ... تا به امروز سبب رونق و توسعه ورزش داراب شده است.

دبیر شورای ورزش استان فارس بهره مندی ۳۵ روستای شهرستان داراب از زمین چمن مینی فوتبال را بخشی از خدمات دولت به این شهرستان عنوان کرد و افزود: ۱۰ سالن ورزشی نیز در این دولت در شهرستان داراب کلنگ زنی شده است که در این میان سالن چند منظوره روستای بانوج آماده افتتاح و سه سالن دیگر در روستاهای بازرگان، پاسخن و فدامی مراحل پایانی تکمیل خود را پشت سر می گذارند.
کامیاب با اشاره به تبدیل زمین چمن بزرگ این شهرستان به چمن مصنوعی و افتتاح آن توسط وزیر ورزش و جوانان افزود: تجربه خشک شدن زمین چمن مجموعه شماره یک این شهرستان به دلیل مشکلات ناشی از کم آبی نشان داد که تصمیم برای احداث زمین های چمن مصنوعی در استان تصمیمی اشتباه نبوده است.
وی  افتتاح خانه جوان و خوابگاه ورزشکاران در شهرستان داراب را در خدمت دیگر اداره کل ورزش و جوانان فارس به جوانان و مردم این شهرستان عنوان کرد و افزود: انجام این خدمات بدون حمایت استاندار فارس و وزیر ورزش و جوانان و همچنین همراهی فرماندار شهرستان ممکن نبوده است.
کامیاب اعتبارات سالانه ورزشی داراب در سه سال گذشته  ۱۰ میلیارد تومان برای هر سال عنوان کرد و گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات ملی، طرح‌های عمرانی وزارت نفت و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بوده که حاصل آن رسیدن سرانه ورزشی داراب به حد مطلوب است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس اقدامات انجام شده در داراب را مطلوب اما فاصله دار با شرایط ایده‌آل دانست و با عذرخواهی از مردم به دلیل تاخیر در تکمیل و بهره‌برداری از برخی زمین های چمن در این شهرستان گفت: هیچ‌کس در خصوص این تأخیر مقصر نیست.
وی  تأخیر در اختصاص منابع مالی و مشکلات و ناشی از تحریم را دو عامل مهم در تکمیل این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: با نگاه ویژه استاندار فارس به این شهرستان بخش عمده‌ای از مشکلات موجود مرتفع شده است.
بر اساس این گزارش، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، کلنگ احداث چهار زمین چمن مصنوعی در شهرستان داراب به زمین زده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.