دکتر محمد سرور روز سه‌شنبه در کارگاه آموزشی اورژانس هوایی ویژه مسوولان و کارکنان اورژانس قطب شمال فارس، در آباده با اشاره به اینکه کشور ما، دهمین کشور در جهان و جزو شش کشور نخست آسیا در زمینه حوادث غیرمترقبه است، گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار کشته ترافیکی و ۶۲۰ هزار مجروح در این حوادث در کل کشور به ثبت رسیده که استان فارس جزو سه استان نخست این آمار است و بر این اساس، لزوم توجه به خدمات اورژانس، به ویژه اورژانس هوایی احساس می شود.

دکتر سرورهمچنین میزان جاده‌های اصلی کشور را ۲۶ هزار کیلومتر و جاده های فرعی را ۱۶۸ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: استاندارد کشوری زمان ارایه خدمات اورژانس در جاده‌های اصلی، حداکثر ۱۵  دقیقه و در محدوده شهرها ۸ دقیقه باید باشد.

این مقام مسوول با بیان اینکه  ۴۴ فروند بالگرد در اورژانس های هوایی  کشور مشغول ارایه خدمات  هستند، یادآور شد: چهل و چهارمین اورژانس هوایی کشور، چندی پیش در آباده به بهره برداری رسیده است.

دکتر سرور درباره مزایای اورژانس هوایی توضیح داد: استفاده از اورژانس هوایی، مدت زمان رسیدن بیمار به مراکز درمانی را بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ درصد کاهش می دهد که شامل انتقال سریع بیماران به مراکز درمانی، انتقال سریع نیروی متخصص بر بالین بیمار، انتقال تجهیزات به مکان های موردنظر و پشتیبانی از ناوگان زمینی و امکان دسترسی به نقاط با دسترسی محدود و سخت گذر و غلبه بر ترافیک می‌شود.

بر اساس آمار های موجود اورژانس هوایی   در ۲ سال و نیم گذشته توانسته نزدیک ۲۷ هزار مصدوم را به مراکز درمانی و بیمارستانی برساند که ۶۵ درصد آنها با دلیل شدت جراحات و مصدومیت شدید با قید فوریت به اتاق عمل منتقل شده‌اند و این یکی از کارهای است که توانست مرگ و میر ناشی از حوادث را در کشور کاهش دهد.

این کارگاه با هدف راه اندازی و آغاز به کار اورژانس هوایی قطب بهداشتی درمانی شمال فارس در آباده و لزوم آشنایی کارکنان اورژانس شهرستان های شمال فارس با استانداردهای ارایه خدمات اورژانس هوایی، برگزار شد.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۳ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.