مسئول روابط عمومی هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان فارس دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: رضایی در این پیکارها  حریفانی از کشورهای  آمریکا، تایلند، بلژیک، فرانسه، استرالیا، آلمان و انگلیس را  شکست داد و با اقتدار به مقام قهرمانی رسید و مدال ارزشمند طلا را برای فارس و کشورمان به ارمغان آورد.

احمدرضا بلاغی ادامه داد: دراین رشته پس از اینکه معصومه رضایی عنوان نخست را کسب کرد، الهام محمدی از ایران دوم شد و ورزشکاران آلمان و تایلند به صورت مشترک عنوان سوم را کسب کردند.

وی اضافه کرد: همچنین مرتضی فنایی دیگر ورزشکار شرکت کننده از استان فارس  در دو پنج کیلومتر جاده موفق به کسب مدال برنز شد.

بلاغی اظهار داشت: موسی خلیفه ( دو و میدانی ) صمد امین صفایی ( بولینگ و پتانگ ) مرتضی فنایی ( دو و میدانی ) میثم همتی (دو و میدانی ) کلثوم ابراهیمی (دو و میدانی و بولینگ ) مریم مولایی ( بدمینتون ) سحر مهدوی پور ( دو و میدانی ) معصومه رضایی ( دو و میدانی و پتانک ) فاطمه رمضانی زاده (پتانگ و بولینگ ) رها رضایی فرد ( دارت ) و محمد بی طرف، ۱۱ ورزشکار استان فارس در این رقابت ها هستند.

پتانگ ورزشی است که بازیکنان توپ فلزی تو خالی را که جز اصلی این بازی است به توپ چوبی ( جک) بزنند و اگر توپشان به هم اصابت نکرد، باید تلاش کنند که توپ در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گیرد. 
بازیکنان باید این کار را در حالی انجام دهند که پاهایشان داخل دایره شروع قرار دارد.این بازی در خاک یا شن و ماسه سخت اجرا می شود اما می توان آن را در داخل چمن نیز برگزار کرد. 

مسابقات جهانی پیوند اعضا هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود و کاروان ایران در ۲ دوره قبل این مسابقات که در آرژانتین و اسپانیا برگزار شد در جایگاه ششم قرار گرفت.

بیست و دومین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا و بیماریهای خاص از ۲۶ مرداد ماه آغاز شده و تا دوم شهریور ۹۸ در ۱۸ رشته ورزشی در نیوکاسل انگلیس ادامه دارد.

۹۶۰۰ / ۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.