سینما فلسطین از مجموعه سینماهای قدیمی شیراز با عمری بیش از ۵۰ سال است که در ابتدای خیابان رودکی شیراز قرار دارد. همان خیابانی که هتل سوخته آسمان در آن قرار گرفته است. این سینما نیز همچون دیگر کسب و کارهای موجود در خیابان رودکی دستخوش تعطیلی اجباری شده است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری فارس روز دوشنبه  ۱۴ مردادماه به ایرنا گفت: مجبور شدیم سینما فلسطین را به دلیل آتش‌سوزی هتل آسمان از بعد از ظهر ۱۲ مردادماه تعطیل کنیم.

رسول شهابیان از رایزنی‌ با فرمانداری شیراز و ارگان‌های ذی‌ربط برای تعیین زمان بازگشایی سینما سخن گفت و افزود: ورودی سینما در خیابان رودکی است و مسئله اینجاست که در حال حاضر خیابان مسدود و تردد در آن ممنوع است.

او ادامه داد: فعلاً بنا بر دستور صادرشده برای کسبه و اهالی خیابان رودکی و مجاوران هتل آسمان، این سینما نیز تعطیل شده است باید ببینیم در روزهای آینده حاصل گفت‌وگوها و رایزنی‌ها چه می‌شود، فعلاً منتظر پاسخ می‌مانیم.

براساس آمار بدست آمده  از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این سینما در زمره سینماهای پرفروش و پر مخاطب در خیابان زند است. روزانه ۸۰۰ نفر و به‌طور متوسط در یک هفته ۵۰۰۰ نفر سینما فلسطین را برای تماشای فیلم انتخاب می‌کنند. هر یک روز تعطیلی به این سینما آسیب اقتصادی بسیاری خواهد زد و کسب‌وکار آن تا راه‌اندازی مجدد خیابان رودکی و برقراری آرامش در گذر زند با مشکل مواجه خواهد شد.

خیابان زند شیراز از سرمایه‌های تاریخی و فرهنگی شیراز است. خیابان رودکی نیز با تعداد هتل‌های بسیار، غذاخوری‌های سنتی، کتابفروشی‌ها و کافه‌ها، و البته سینما فلطین یکی از پرخاطره‌ترین و پرطرفدارترین خیابان‌های این شهر به شمار می‌رود.

هتل ۱۸طبقه آسمان در ساعت ۱۱ صبح روز ۱۲ مردادماه براثر آتش گرفتن ۲هزار تشک که در طبقه منفی ۲ انبار شده بود، دچار آتش سوزی شد. خاموش کردن‌ آتش بیش از ۱۴ ساعت زمان برد. به دلیل آسیب بسیار به سازه‌های این هتل و حرارت بیش از ۴۰۰ درجه سانتیگرادی این آتش‌سوزی، مسئولان به‌منظور امن‌سازی محیط و جلوگیری از ریزش احتمالی ساختمان خیابان رودکی را مسدود  و برای حفظ امنیت ساکنان و کسبه این منطقه، این بخش شهر را تعطیل و تخلیه کرده‌اند.  

۹۸۸۵ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.