از ساعاتی پیش طبقه منفی 1 و 2 هتل آسمان شیراز واقع در خیابان رودکی دچار آتش سوزی شده که با تخلیه مواد اشتعالزا در مجاورت این دو طبقه و نجات جان همه افرادی که در این دو طبقه حضور داشتند، هم‌اکنون نیروهای آتش نشانی شهرداری شیراز در محل حادثه برای اطفاء کامل حریق در حال عملیات هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با ایسنا منطقه فارس، بیان کرد: با اعلام این گزارش، سریعا شش ایستگاه انش نشانی به موقعیت حادثه اعزام شدند.

محمدهادی قانع با بیان اینکه با بررسی‌ها به سرعت مشخص شد که طبقه منفی 1 و 2 این هتل دچار آتش سوزی شدید شده، وجود تشک‌هایی از جنس فوم، مخازن تینر و گازوییل در نزدیکی این دو طبقه را دلیل آتش سوزی اعلام کرد.

وی عنوان کرد: نیروهای آتش نشان ما در مرحله اول جان خود را به خطر انداختند و با حضور در طبقه منفی 1 همه افرادی که در اتش گرفتار شده بودند را به پشت بام هتل انتقال دادند و سپس در طبقه منفی 2 حضور پیدا کردند و همه افراد را به بیرون از هتل هدایت کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: به دلیل نوع ماده سوختنی که موجب بروز آتش شد، آتش سوزی همچنان ادامه دارد اما کاملا تحت کنترل است و تا لحظاتی دیگر به طور کامل اطفاء خواهد شد.

قانع تاکید کرد که اگر نیروهای آتش نشان به موقع حضور پیدا نکرده بودند، امکان سرایت آتش به دیگر طبقات و تلفات جانی قطعا وجود داشت اما آتش نشانان ما با غیرت وارد طبقات درگیر با آتش شدند و جان افراد را نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد که طبقات منفی 1 و 2 درگیر شعله‌های سنگین آتش بود که با خارج کردن بشکه‌های تینر و دیگر مواد اشتعالزا، در حال حاضر نیروها تنها در حال اطفاء حریق هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.