سید کمال پاک فطرت، شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به وقوع آتش در ارتفاعات تنگ نرگسی کوه بایم بخش جره و بالاده کازرون و منطقه کوهمره‌سرخی بخش ارژن شهرستان شیراز افزود: در جریان وقوع این آتش‌سوزی نیز تمام دهیاران بخش ارژن در کنار سایر نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و مردمی در امر مهار آتش مشارکت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع آتش در مناطق روستایی و ارتفاعات، دوره‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری برای دهیاران سراسر استان برگزار شده در صورت لزوم دهیاران با آمادگی نسبت به مهار آتش با کمک سایر نیروها اقدام کنند.

او  بیان کرد: این دوره‌ها به طور مستمر در طول سایر برگزار خواهد شد تا میزان آمادگی دهیاران در زمینه مقابله با حوادث غیر مترقبه و طبیعی و غیر طبیعی به بالاترین سطح ممکن برسد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، با هماهنگی منابع طبیعی استان امکاناتی از جمله آتش‌کوب و کپسول‌های آتش‌نشانی در اختیار دهیاری‌های استان قرار داده می‌شود تا در صورت نیاز با بهره‌گیری از تجربه خود و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند در امر امدادرسانی و کمک‌رسانی مشارکت کنند.

پاک‌فطرت ادامه داد: استان فارس دارای ۲ هزار و ۱۱۲ دهیاری و دهیار است.

آتش سوزی عرصه‌های جنگلی ارتفاعات تنگ نرگسی کوه بایم بخش جره و بالاده کازرون که از دوشنبه هفتم مرداد آغاز شد و به صورت متناوب به سمت ارتفاعات مسقان کهمره‌سرخی گسترش یافته بود، جمعه مهار شد.

کوهمره‌سرخی در فاصله ۵۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.