استاندار فارس سه‌شنبه در گزارشی از رهاوردهای این نشست گفت:‌ تصویب ۲۶ میلیارد تومان اعتبار از  محل اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان، تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه پیست دوچرخه سواری و دومیدانی شیراز توسط استان و توافق برای برگزاری مناقصه ساخت این پروژه در ورزشگاه پارس شیراز از دیگر مصوبات جلسه با وزیر ورزش و جوانان بود.
عنایت الله رحیمی مصوبات این نشست را مطلوب توصیف کرد و گفت: تعیین تکلیف سریع پیمانکار قدیم و تعیین پیمانکار جدید برای استخر سرپوشیده استهبان توسط شرکت ساخت و توسعه اماکن ورزشی با هدف اتمام عملیات اجرایی احداث این پروژه طی سه ماه آتی و اتمام پروژه استادیوم خشت تا هفته تربیت بدنی و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای احداث و تکمیل پروژه استادیوم پنج هزار نفری مرودشت از جمله مصوباتی بود که در جلسه با وزیر ورزش و جوانان بر عملیاتی شدن آنها تاکید شد.
رحیمی گفت: تامین اعتبار و ایجاد چارت سازمانی در جهت حفظ و نگهداری مجموعه پارس که سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید از دیگر مواردی بود که در این دیدار در خصوص آن بحث و تصمیم‌گیری شد.
وی با تاکید بر این که توسعه فضاها و امکانات ورزشی در همه مناطق و شهرستان‌های استان در دستور کار استانداری فارس است،‌ ادامه داد: در دیدار با وزیر ورزش و جوانان همچنین توافق شد که اعتبار لازم برای کمک به تیم‌های فوتبال و هیات های ورزشی استان تامین شود.
استاندار فارس گفت:‌ از آنجا که توجه به توسعه ورزش تاثیر بسیار مثبتی در ایجاد نشاط اجتماعی و کاستن از ناهنجاری‌ها و آسیب های اجتماعی دارد، لذا این مهم در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.
رحیمی افزود: ورزشکاران فارس در قالب ۵۱ هیات استانی و ۷۹۰ هیات شهرستانی در رقابت‌های مختلف داخلی و بین‌المللی شرکت کرده و موفق به کسب عناوین و مدال‌های مختلف و برافراشتن پرچم کشورمان شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و قرار داشتن در آستانه بازی‌های المپیک و پارالمپیک می‌توان امیدوار بود که تعداد زیادی از ورزشکاران نخبه این استان شانس کسب سهمیه و به تبع آن کسب مدال در این رقابت‌ها را داشته باشند.
او اظهار داشت: بر همین اساس ضرورت دارد که از ظرفیت‌های ارزشمند موجود استفاده مطلوب برده شود و گام‌های موثری در جهت تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ورزشی این استان برداشته شود.
استاندار فارس در ادامه بر لزوم توسعه سرانه فضای ورزشی شهر شیراز با توجه به جمعیت حدود یک میلیون و ۸۵۰  هزار نفری آن تاکید کرد و گفت: هم اینک سالن ورزشی ۶ هزار نفری این شهر از پیشرفت فیزیکی بسیار مناسبی برخوردار است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و با تکمیل آن شاهد تغییرات معناداری در سرانه ورزشی شیراز خواهیم بود.
رحیمی اضافه کرد: در دیدار با وزیر ورزش و جوانان مقرر شد که با تامین اعتبار مورد نیاز این سالن ورزشی شاهد بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک باشیم.
سالن ۶ هزار نفره شیراز از مصوبات سفر سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب به استان فارس است.
این سالن با توجه به مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب قرار بود در سال ۹۱ به بهره برداری برسد اما تا سال ۹۴ هیچ اقدامی در زمینه ساخت این سالن انجام نشده بود.
وزیر ورزش و جوانان ۲۹ آذر ۹۷ در بازدید از محل ساخت این ورزشگاه گفت: روند ساخت سالن ۶ هزار نفره شیراز مطلوب است و در هفته دولت سال ۹۸ افتتاح و به بهره برداری می رسد.
۶۱۲۲/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.