استاندار فارس با اشاره به افزایش قابل توجه سرانه ورزشی این استان طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، بر اهمیت توسعه ورزش روستایی به عنوان یک اولویت تاکید کرد و گفت: حرکت در این زمینه باید سریع و شتابان و رو به جلو باشد .

گفت: به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی عصر سه‌شنبه اول مرداد درجلسه تجلیل از ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش فارس، توجه دولت به ورزش را ویژه توصیف و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری از ورزش کاهش هزینه‌هایی نظیر هزینه‌ آسیب‌های اجتماعی و درمان بیماری‌ها، خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه ورزش موجب نشاط و شادابی و امید در جامعه می شود که این امر حلقه مفقوده جامعه ما است و به شدت به آن نیازمندیم، قهرمانان ورزشی را سفیران فرهنگی مردم ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت تلاش کرده است به صورت عینی به مسائل ورزشی و توسعه زیرساخت ها و همچنین گسترش حضور اجتماعی جوانان مانند سمن ها توجه ویژه ای داشته باشد .

وی با تاکید بر این که علاوه بر زیرساخت های ورزشی باید توسعه محتوایی در دستورکار قرار داشته باشد، ادامه داد: رشد شتابان در همه رشته های ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد و موفقیت های به دست آمده در این زمینه باید به صورت عمومی منتشر شود تا جامعه پیشرفت های کشور در حوزه ورزش را لمس کند .

استاندار فارس حضور رسانه ها، پیشکسوت ها و منتقدین منصف را در توسعه ورزش موثر دانست و افزود: باید زمینه حضور این اقشار در ورزش فراهم شود و مدیران باید توجه داشته باشند که منتقدان منصف تکمیل کننده عملکرد ما هستند و باید از پیشنهادات سازنده آن ها و پیشکسوتان ورزشی بیش از گذشته بهره ببریم .

رحیمی تصریح کرد: مدیران ورزشی باید به قضاوت عمومی در خصوص عملکرد مدیران اهمیت بدهند و آن را یکی از ملاک های ارزیابی مدیریت ورزشی بدانند .

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: اقتصاد ورزش باید در ورزش حرفه ای مورد توجه قرار داشته باشد؛ زیرا این موضوع در توسعه ورزش حرفه ای تاثیر زیادی دارد .

وی با اشاره به اهمیت ورزش محلات، افزود: توسعه ورزش در محلات از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر تندرستی جسم، موجب تندرستی روح، کنترل اجتماعی و شناخت اجتماعی می شود که این عوامل از بروز ناهنجاری ها جلوگیری می کند .

استاندار فارس افزود: ورزش های بومی زیادی وجود دارد که می توان با هزینه کم آن ها را برگزار کرد و علاوه بر توجه به هویت ملی موجب زنده شدن خاطرات بزرگسالان نیز می شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.