قبه فیروزه‌ای بارگاه منورش از چهارسوی شیراز هویداست؛ نقطه‌ای در قلب شهر راز، جایی امن برای آرامش دلها، جایگاهی برای انس و الفت و راز و نیاز با معبود. منزلگاهی که امین ولایت می‌دانندش؛ حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع).

به گزارش ایسنا منطقه فارس، روز ششم ذی‌القعده، سالروز بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی(ع) است، امامزاده‌ای که بعد از شهادت پدر، مردمی که به دنبال بیعت با او به عنوان جانشین امام شهیدشان بودند را به سمت برادرش، علی بن موسی(ع) هدایت کرد.

امروز بارگاه حضرت شاهچراغ(ع)، امامزاده‌ای که در طول عمر با برکتش بیش از هزار بنده را آزاد کرده و در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان، همواره پیشقدم و جلودار بود، همچنان پناهگاه و مامنی برای نیازمندان است؛ جایی برای طلب حوائج و آرامش دلها.

احمدبن موسی(ع) که در زمان شهادت پدر بیش از برادر و به دلیل اقدامات خیرخواهانه، شهره بود، بعد از بیعت با علی بن موسی(ع) و هدایت شیعیان به این سمت، همواره در رکاب امامش ماند و زندگی را وقف ولی امر خود کرد و امانتداری را به کمال رساند.

شیراز، حرم سوم اهل بیت در ایران اسلامی، این روزها شادمان جشن‌های دهه کرامت و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) است و از زائران آن بارگاه ملکوتی و دیگر امامزادگان حاضر در این شهر، میزبانی می‌کند.

براساس اعلام اوقاف و امور خیریه، فارس هزار و چهارصد بقعه متبرک را در خود جای داده و شیراز میزبان دائمی بارگاه هشتاد امامزاده است. که مرکز ثقل این بقاع متبرکه، بارگاه منور  سید السادات الاعاظم، حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع)، امانتدار ولایت و مامن خستگان و دلشکستگان است.  

ویژه برنامه‌های بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)

سه شنبه هجدهم تیرماه، مصادف با ششم ذی القعده و روز بزرگداشت احمدبن موسی الکاظم(ع) است و به این مناسبت، برنامه‌های مختلفی در شیراز برگزار می‌شود .

شادپیمایی هیئات مذهبی شیراز، عصر 17 تیرماه به سمت حرم مطهر برگزار خواهد شد و ساعت  به مناسبت بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی (ع) برگزار می‌شود .

شادپیمایی هیئات مذهبی، برپایی برنامه عصر شعر با عنوان حدیث سرو و گل و لاله، برپایی نمایشگاه سه بعدی امین ولایت، مسابقه اینترنتی امین ولایت، نقاره زنی و توسل به قرآن و اهل بیت... بخشی از برنامه‌های بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز است.

فردا سه شنبه هجدهم تیرماه و همزمان با بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع)، امین ولایت، خیل عاشقان ولایت و امامت، اعم از مجاوران و زائران، به زیارت بارگاه ملکوتی شاهچراغ(ع) و برادر گرانقدرش، حضرت محمدبن موسی(ع) خواهند شتافت و بار دیگر ارادت و عشق خود را به اهل بیت(ع) نشان خواهند داد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.