به گزارش ایرنا محمد جواد دهقانی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این همایش در چهار محور مبانی و دیدگاه های نظری در ارتباط با ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، نقش سیاستگذاری و مدیریت آموزش عالی در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی، دنیای مجازی و فناوری های نوین و نقش آن در ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام آموزش عالی و همچنین ارزیابی و بهبود کیفیت در نظام پژوهش و فناوری برگزار می شود.
وی، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهمی که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این مرکز ابلاغ شده، ساماندهی همایش های علمی در کشور است و این برنامه کمک خواهد کرد که جلو برگزاری همایش های فاقد کیفیت گرفته شود.
دهقانی ادامه داد: بر این اساس، امسال و با هدف کیفی سازی تولیدات علمی که در حوزه همایش ها انجام می شود، همایش ها و کنفرانس هایی که دارای شرایط و جایگاه مناسب علمی باشند در سامانه این مرکز ثبت خواهند شد.
وی اضافه کرد: امسال همچنین بر اساس آیین نامه مصوب، شاهد ارزیابی نشریات علمی کشور و معرفی نشریات با کیفیت خواهیم بود که با عملیاتی شدن این مهم، نشریات فاقد کیفیت خود به خود از گردونه خارج می شوند.
او گفت: از دیگر برنامه های مهم سال 98 می توان به برگزاری نشست اعضای کمیته اجرایی پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) اشاره کرد که در خردادماه امسال با حضور نمایندگان وزرای علوم کشورهای ترکیه، پاکستان، مالزی، نیجریه، عراق و عمان در شیراز برگزار می شود.
دهقانی افزود: در این نشست سیاست‌های سالانه ISC تعریف و تبیین خواهد شد.
به گفته وی، همچنین در دی ماه 98، بیست و دومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت با هدف توسعه علمی در شیراز برپا خواهد شد.
رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در مورد برگزاری نشست سردبیران نشریات علمی سراسر کشور در شیراز هم بیان کرد: این برنامه نیمه دوم سال 98 و با هدف برنامه ریزی و کوشش برای کیفی سازی نشریات برگزار می شود.
دهقانی، شمار کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های معتبر جهان را 300 کرسی برشمرد و اظهار داشت: تا کنون درخواست هایی از سوی برخی کشورهای منطقه و همچنین کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای ایجاد شاخه ای از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری دریافت کرده ایم.
وی، در مورد آغاز نخستین نظام رتبه بندی دانشگاه های جهان در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نیز بیان کرد: این اقدام با هدف رصد جایگاه دانشگاه های کشورهای اسلامی به ویژه دانشگاه های ایران و کاهش نیاز به نظام های رتبه بندی جهانی انجام شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.