به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه در نشست سراسری مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های سراسر کشور عنوان کرد: تعامل با نهادهای مردمی این کشورها با هدف تبادل تجارب و تقویت دیپلماسی عمومی باید به منظور افزایش امنیت منطقه در دستور کار این نشست قرار گیرد.
وی ادامه داد: فرهنگ غنی فارس پذیرای حضور بیشتر بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است؛ حضور بانوان در این عرصه‌ها نیازمند زمینه سازی مبتنی بر برنامه مناسب است البته تلاش های مطلوبی در این زمینه صورت گرفته هر چند فاصله بسیاری تا رسیدن‌ به وضعیت مطلوب دارد.
استاندار فارس با ابراز خرسندی از برنامه ‌محور بودن حوزه امور بانوان و خانواده، عنوان کرد: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان فارس که رهنمون شیوه حرکت دستگاه ها برای اجرایی کردن مفاد آن است، بر این برنامه‌ریزی تأکید می‌کند.
رحیمی با بیان اینکه در این سند و سندهای مشابه بررسی وضع موجود، تجزیه و تحلیل و ترسیم وضع مطلوب حائز اهمیت است، اضافه کرد: تعیین راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام و عمل در این زمینه اثر گذار خواهد بود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه در این سند اهداف کلان و خرد و راه های رسیدن به آنها مشخص‌ شده است، بر لزوم تعیین اهداف بر اساس پتانسیل‌ها، نیازها و مشکلات تاکید کرد.
وی ادامه داد: توجه به ارزیابی عملکرد و یافتن نقاط ضعف به منظور اصلاح برنامه و ارتقای آن باید در اجرای این سند مورد نظر باشد.
نشست دو روزه مدیران کل امور بانوان کشور، از چهارشنبه با حضور مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با دستورکار ارائه گزارش از نخستین حضور بانوان در جلسات ستاد بحران و رسیدگی به مناطق سیل زده آغاز شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.