عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای استفاده مطلوب و حداکثری از ظرفیت و پتانسیل های خدادادی لازم است تا توزیع صنایع و جانمایی آنها بر مبنای طرح آمایش سرزمین و مزیت‌های واقعی انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، «سید محسن علوی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست تجلیل از کارگران منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع  افزود:  یکی از نیازهای اولیه تولید، بحث مدیریت منابع و رعایت آمایش ملی سرزمین است که صنایع را در کجا مستقر کنیم و بعد از انقلاب با هدف محرومیت زدایی، توزیع صنایع در سراسر کشور انجام شد و آمایش ملی سرزمین بعضا در شمار الویت‌ها قرار نگرفت.

 این نماینده مجلس تصریح کرد: استقلال به معنای واقعی هنگامی محقق می‌شود که کشور  با تکیه بر استعدادها و مواهب موجود در مسیر تولید و ایجاد ارزش افزوده هدایت شود.

سید محسن علوی

وی ادامه داد: کلید تولید و صنعت کشور در دست کارگران است، علاوه بر این چرایی قفلی که به تولید کشور زده شده است و تولید را دچار چالش کرده را باید با بررسی مدیریت‌ها جویا شد ارزیابی کیفیت کالا،  رقابت پذیری و تنگناهای معیشتی باید بدون درنگ از سوی مدیران بررسی و تدبیر شود.

وی ادامه داد: صنایع فولاد و ذوب آهن و دیگر صنایع مرتبط باید از نظر آمایش ملی سرزمین در نزدیکی دریا جانمایی و احداث شوند تا با کاهش مشکلات زیست محیطی و همچنین دسترسی لازم برای صادرات و واردات از دیگر مزایا استفاده کرد.

علوی اندک بودن منابع  برای سرمایه گذاری را چالش برانگیز خواند و گفت: یکی از مشکلات دیگرکمبود سرمایه است، در حال حاضر با دلار ۳۵۰۰ تومان، سرمایه ایرانیان خارج از کشور حدود ۶ تریلیارد است  که با جذب این سرمایه ها به کشور، رونق تولید و بهبود معیشت دست یافتنی است، از این رو با حفظ امنیت اقتصادی ، سرمایه گذاری و تسهیل در روند سرمایه گذاری و ایجاد شرایط ویژه برای سرمایه گذاران و ایجاد انگیزه در کارگران می توان با جذب سرمایه در بازار بین المللی رقابت کرد و این نگاه ملی باید بر کشور حاکم شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است، گفت: در این مدت تلاش شد تا گام های لازم برای ایجاد و تکمیل زیرساختهای جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برداشته شود چرا که باتوجه به معافیت های گمرکی و مالیاتی، دسترسی به دریا و بندر، وجود منابع عظیم گازی در این منطقه و از نظر پدافند غیرعامل به عنوان‌منطقه‌ای استراتژیک برای سرمایه‌گذاری است که تلاش در این راستا می‌تواند تامین خواسته‌های مسئولان نظام را از نظر رفع مشکل اشتغال و بهبود معیشت مرتفع سازد.

علوی در پایان روز کارگر را به کارگران شرکتهای پیمانکاری مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تبریک گفت و تلاش آنان را در تحول و شکوفایی این منطقه ارج نهاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.