غلامرضا محمدی، سه‌شنبه در گفت‌ و‌ گو با ایرنا هدف از برگزاری آیین‌های معرفی مادران نمونه را تبیین جایگاه والای مادر و الهام بخشی از مادران در زندگی اجتماعی بیان کرد.
وی افزود: احترام به والدین به ویژه مادر باید به عنوان فرهنگی والا در جامعه نهادینه شود، از همین رو از اصحاب رسانه، دانشگاهیان، فرهیختگان و آنان که دل در گرو پیشرفت کشور و اعتلای احترام به نهاد خانواده به ویژه مادر دارند، برای شرکت در این آیین دعوت می کنیم.
محمدی اظهار داشت: این بنیاد تاکنون آیین تجلیل از مادران نمونه را در 29 استان کشور برگزار کرده است و در سال 98این آیین را در چهار استان سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران برگزار خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری آیین تقدیر از مادر نمونه ایران را برگزار کنیم.
وی افزود: این بنیاد از هیچ یک از نهادها، فرد و یا سازمانی، کمک مالی دریافت نمی کند بلکه آنچه که بنیاد بین المللی مادر در پی آن است، جلب حمایت‌های معنوی، فرهنگی و همدلی است.

**مدیران، پنجره دل را بر امور فرهنگی بگشایند
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر با بیان اینکه همدلی، همفکری، همراهی و همکاری اقشار مختلف جامعه با این بنیاد برای رسیدن به اهدافی همچون تبیین جایگاه ویژه مادر ضروری است، گفت: هرجا مادر هست، بنیاد مادر است.
او بیان کرد: بنیاد مادر متعلق به هیچ قشر، نهاد، حزب، گروه سیاسی و غیر سیاسی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در این بنیاد ممنوع است.
وی ادامه داد: در این بنیاد هیچ تبعیضی از منظر رنگ پوست، دین و مذهب، زبان، قومیت و ملیت وجود ندارد و این خط‌ مشی برگرفته از حدیث پیامبر اسلام است که فرمودند 'بهشت زیر پای مادران است' و ایشان، واژه مادر را به مادر مسلمانان یا مادر مومنان و تعبیرهای اینچنینی تقلیل ندادند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر اضافه کرد: بر اساس این اعتقاد، همه مادران سراسر گیتی را ارج می گذاریم و برای آنها احترام قائلیم و به همین دلیل است که روستاها، شهرها و استان ها را برای قدردانی از مادران نمونه می‌پیماییم و آیین‌های نکوداشت برگزار می‌کنیم.
محمدی با اشاره به اینکه شیراز را شهر مفاخر و فرهنگوران نامیده‌اند، گفت: جایگاه برتر فرهنگی شیراز در جهان زبانزد خاص و عام بوده و هست، بنیاد مادر نیز در تلاش است که برگ زرینی به دفتر فرهنگی شیراز بیفزاید و هر جا که خاستگاه خود را شیراز اعلام کرده است با استقبال بسیار روبه رو شده است.
محمدی ادامه داد: با وجود این استقبال و محبوبیت، متاسفانه مسئولان در شیراز آنگونه که انتظار داشته ایم چندان به موضوع اهمیت جایگاه مادر و فعالیت این بنیاد توجه نکرده‌اند.
وی افزود: این طرح بزرگ فرهنگی برای نخستین بار در جهان با محوریت شیراز در حال رخ دادن است و امیدواریم مدیران و مسئولان نیز پنجره های دل خود را بگشایند و بدانند همه چیز سیاسی نیست و برخی کارها هم برای دل است و برمحور فرهنگ و ارتقای ملی کشور می‌چرخد.
بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال 1393 در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است.
این بنیاد، یک نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به‌ صورت غیر دولتی فعالیت و اهداف هفت گانه ای را دنبال می کند.
ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌ آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده آل، پُر رنگ کردن مسئولیت‌های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است.
همچنین ایجاد مراکز مشاوره برای مادران، فراهم‌ آوردن زمینه آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و نیز انتخاب مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت در هر 2 سال یک بار از جمله اهداف این بنیاد است.
این بنیاد، تا کنون در 74 کشور جهان نیز به ثبت رسیده است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.