روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان فارس در گزارش روز سه شنبه خود با بیان این مطلب به نقل از رئیس این سازمان افزود: شهید افشاریان یکی از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر بود و این انتخاب با هدف پاسداشت مقام شهیدان هنرمند استان فارس صورت گرفت.
محمد پور منتصری افزود: امیدواریم در سال 98 که سال رونق تولید نام گرفته است، هنرمندان فارس همچنان در زمینه تولید آثار فاخر و متعهد به اسلام و انقلاب، پیشرو و ممتاز باشند.
وی، با اشاره به بیستم فروردین سالروز شهادت مرتضی آوینی بیان داشت: در طلیعه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب، به سبب راهنمایی‌های مدبرانه رهبر معظم انقلاب، شاهد رویش جوانانی نظیر شهید آوینی هستیم.
پور منتصری ادامه داد: هنرمندان ما با شناخت افکار و اندیشه‌های شخصیت هایی همچون شهید آوینی می‌توانند تفاوت خاک تا افلاک را دریابند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس بیان کرد: با نگاهی گذرا به سیره شهید آوینی می‌توان دریافت که کمال انسان هنرمند در درک هنر الهی خلاصه می‌شود و هنر الهی و متعهد چیزی نیست جز زیبایی مطلق.
پور منتصری افزود: لازمه رسیدن به هنر الهی و متعهد، درک ذات اقدس الهی است و شهید آوینی در خلوت خویش چنان نفس خود را به زیر کشید که با ذات اقدس الهی انس گرفت.
وی اضافه کرد: در عمر چهل ساله انقلاب انسان‌ساز جمهوری اسلامی، چه بسیارند هنرمندانی که به ذات اقدس الهی پی برده و آثار فاخری از خود برجای گذاشتند.
پورمنتصری گفت: امثال شهید آوینی در مکتب امام (ره) پرورش یافتند و با لبیک به این جمله تاریخی ایشان که 'شهادت هنر مردان خداست' در اوج هنرمندی با خون خود مُبلغی برای صدور پیام انقلاب اسلامی شدند.
شهید سید مرتضی آوینی، هنرمند و نویسنده حوزه دفاع مقدس، بیستم فروردین ماه سال 72 در هنگام ساخت مجموعه مستند و تلویزیونی 'روایت فتح' در فکه که منطقه ای بیابانی و در شمال غربی خوزستان و جنوب شرقی استان ایلام واقع شده، بر اثر برخورد با مین‌های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسید.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.