به گزارش ایرنا ، این مراسم با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس ، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ، آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و جمعی از علما و روحانیون و همچنین مردم شیراز برگزار شد .
حجه الاسلام علیرضا حدائق مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز در این مراسم با گرامی داشت یاد جانبختگان این حادثه گفت: اگر باور های مذهبی در میان مردم تقویت شود شاهد خواهیم بود که فعالیت های اجتماعی مردم بیشتر شده و سرمایه انسانی افزایش می یابد.
حجت الاسلام حدائق اضافه کرد: اگر به دنبال حل مشکلات جامعه هستیم باید سرمایه اجتماعی را در میان افراد جامعه افزایش داد.
وی با بیان این که نباید در حوادث اجتماعی نظام اسلامی تضعیف شود تاکید کرد: نباید در حوادث طبیعی برخی از مسئولین و نظام را تضعیف کرده و باعث ایجاد ضعف در جامعه و تقویت دشمنان شویم و باید با صبر در برابر مشکلات نسبت به برطرف کردن مشکلات در‌کوتاه ترین زمان اقدام کرد.
وی معتقد است: تمامی دستگاه های خدمت رسان طی روزهایی که به مردم حادثه دیده خدمت رسانی کردند خوش درخشیدند و عامه مردم نیز نقش بی بدیلی در ایجاد آرامش روانی حادثه دیدگان داشتند.
این روحانی شیرازی استفاده از ظرفیت نیکوکاران استان را در مدیریت مسایل و مشکلات اجتماعی لازم دانست و بیان کرد: عزم جدی و‌همگانی در کنار استفاده از ظرفیت خیران باید وجود داشته باشد تا علاوه بر جبران خسارت های وارده نسبت به بهبود شرایط اقدام شود .
حجه الاسلام حدائق با تجلیل از آیت الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید برای کمک به حادثه دیدگان شیراز گفت: بخش قابل توجهی از خمس به حادثه دیدگان سیل شیراز اختصاص یافته است.
حجه الاسلام حدائق همچنین اظهار داشت: دین باوری ، خداباوری و صبرو تقوا در مشکلات سه عاملی است که افراد می توانند در مشکلات با تکیه بر این عوامل بر مشکلات فایق آیند.
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز عنوان کرد: صبر پیشه کردن یکی از دستوراتی است که خداوند به انسان ها توصیه کرده است تا بتوانند در عالم برتر به جایگاه والایی برسند.
وی افزود: مسئولین فرهنگی کشور و استان فارس کسانی هستند که دارای صبر و تقوا هستند و در حادثه سیل نیز نقش خدمت رسانی خود را خوب ایفا کردند.
ع.پ 6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.