رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز از آغاز طرح ساماندهی وسایل نقلیه باربر در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، عبدالجلیل شریفی گفت: با ساماندهی وانت بارها و وسائل نقلیه باربر، وضعیت حمل ونقل کالا نیز سر و سامان می گیرد. از این رو بعد از اتمام مدت زمان اجرای ارشادی این طرح رانندگان وسائل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی در یافت نکرده اند یا انقضای اعتبار کارت هوشمند آنها فرارسیده، توسط پلیس راهور جریمه می شوند.

وی افزود :طبق  ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداریها موظف هستند کلیه فعالیتهای مربوط به حمل ونقل بار را در محدوده شهرها در قالب موسسات وشرکتهای حمل ونقل بار ساماندهی و بر آنها نظارت کنند، در این راستا هیات وزیران در صدور مجوزها و برخورد با تخلفات جرائمی را در نظر گرفته است.

رئیس سازمان حمل ونقل بار شهرداری شیراز ادامه داد: نداشتن مجوز  فعالیت راننده وسیله عمومی یا انقضای مهلت اعتبار آن 750 هزار ریال جریمه و همراه نداشتن کارت صحت و سلامت روحی و جسمی راننده وسیله نقلیه مشمول  200 هزار ریال جریمه می شود.

شریفی خاطر نشان کرد: گشت های نظارت و بازرسی سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز با همکاری پلیس راهور نسبت به اعمال قانون خودرو های سنگین و نیمه سنگین در سطح شهر اقدام می کنند، از این رو ضروری است که کلیه رانندگان و مالکین وسائل نقلیه باربر که تاکنون نسبت به ساماندهی خودروهای باربر و اخذ پروانه های فعالیت اشتغال اقدام نکرده اند به سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهری واقع در میدان گلستان (کلبه )ابتدای خیابان شهید محمدی فرد مراجعه کنند.

رئیس سازمان حمل ونقل بار شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ظرفیت مجاز بارگیری خودروهای سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل بار در کارت خودروی آنها قید شده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد، گفت: چنانچه رانندگان این خودرو ها بیشتر از ظرفیت مجاز اقدام به بارگیری کنند متوقف و اعمال قانون خواهند شد.

عبدالجلیل شریفی بهبود کنترل ونظارت، افزیش ضریب ایمنی و امنیت اجتماعی، اصلاح ساختار، صرفه جویی و بهینه سازی مصرف سوخت، ارتقای سلامت و استفاده از بسترهای فناوری وتکنولوژی را از مزایای طرح ناوگان برشمرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.