به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در مراسم تجلیل از دانش آموزان ممتاز تحصیلی شاهد و ایثارگر استان فارس گفت:شهدا و ایثارگران برای دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و اقامه نماز یکی از خواسته هایی است که آن بزرگواران در وصایای خود تاکید داشته اند.
وی بیان کرد: امروز نیز فرزندان شهدا و ایثارگران می بایست ادامه دهنده راه شهیدان و مروج فرهنگ ایثار و شهادت و طلایه دار اقامه نماز در جامعه باشند.
آیت الله دژکام افزود: در قرآن نیز به موضوع اقامه نماز بسیار تاکیدشده است چراکه نماز همچون سدّی استواری مانع نفوذ فحشا و منکر در جامعه می شود.

** 55 درصد از دانش آموزان شاهد و ایثارگر فارس، ممتاز تحصیلی هستند
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این مراسم که درشیرازبرگزار شد گفت: در حال حاضر دوهزار و 341 دانش آموز شاهد و ایثارگر در 84 مدرسه شاهد استان فارس در حال تحصیل هستند که یکهزار و 295 نفر، معادل 55 درصد از این افراد از ممتازان تحصیلی هستند.
رجبعلی راهی افزود: 643 نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر شهرستان شیراز نیز ممتاز تحصیلی هستند.

** سطح تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر نسبت به برخی از مدارس دیگر بهتر است
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز بیان کرد:امروز شاهد هستیم که سطح تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر نسبت به برخی از مدارس دیگر بهتر است.
علی عسکر نجفی ادامه داد:تمام تلاشمان این است که یادگاران شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز بتوانند با آرامش بیشتر و با کمترین دغدغه در این مدارس تحصیل کنند چرا که معتقدیم آینده انقلاب باید به دست این دانش آموزان رقم بخورد و آینده سازان میهن اسلامیمان بتوانند در آینده از عهده مسئولیتهای اجتماعی خود به خوبی برآیند و انقلاب را به پیش ببرند.
وی با اشاره به برخی از موفقیت های دانش آموزان مدارس شاهد و ایثارگران در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی گفت:براساس بررسی های انجام گرفته شاهدهستیم که امسال در کنکور سراسری قبولی های دبیرستان های شاهد نسبت به مدارس نمونه دولتی در برخی از مناطق و شهرستان ها بهتربوده است.
7375/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.