به گزارش خبرنگار ایرنا،محمدهادی هاشم پور پنجشنبه درنشست خبری افزود: مجموع مبالغ این چک‌ها 52 میلیارد تومان است که در مهلت مقرر وصول نشده است.
وی گفت: پرداخت بموقع مطالبات شهرداری از سوی مردم، ادارات و ارگان ها باعث می شود شهروندان شیرازی از خدمات بیشتر و بهتری بهره مند شوند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز عنوان کرد: شفافیت در بودجه سال 98 شهرداری شیراز موجب کاهش حواشی‌ها خواهد شد.
هاشم‌پور با اشاره به اینکه برای قرارگیری در مسیر توسعه پایدار قطعا مشکلاتی پیش روی شهرداری شیراز خواهد بود،اظهار داشت: بودجه سال 97 شهرداری شیراز حدود سه هزار و 200 میلیارد تومان بوده که در سال جاری به رقم دو هزار و 810 میلیارد تومان کاهش داده و اصلاح شده است.

**80 طرح عمرانی در سال 98
هاشم پور ادامه داد: لایحه بودجه سال 98 که از سوی شهرداری به شورای شهر شیراز ارائه شده حدود سه هزار و 100 میلیارد است که احتمالا در هفته آینده این بودجه و اصلاحیه آن به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز خواهد رسید.
او اشاره کرد: تنها تفاوت بودجه سال آینده با بودجه سال 97 این است که در بودجه امسال اعتبارات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری تخصیص یافته بود اما در بودجه سال 98 حدود 80 پروژه شاخص و جدید با دیدگاه شهردار و شورای شهر پنجم شیراز تعریف شده که این طرح‌ها فارغ از پروژه های معمولی است که هر سال در شهرداری و مناطق 11 گانه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه مبلغ 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای امسال و سال آینده برای تکمیل خط دو مترو شیراز به فروش خواهد رسید،گفت: در 11 ماه سال 97 حدود 70 درصد بودجه شهرداری شیراز جذب شده که مقایسه این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود 32 درصد افزایش نشان می دهد.
هاشم پور ادامه داد: در 11 ماه سال 97 سه هزار و 581 مورد موافقت اصولی ساختمان(پروانه ساخت) صادر شده که مجموعا سه میلیون و 115 هزار متر مربع زیربنا را شامل می شود که مقایسه آن با مدت مشابه سال 96 حدود 54 درصد فزونی نشان می دهد.
وی بیان کرد: مجموع بدهی های شهرداری شیراز در حال حاضر سه هزار و 600 میلیارد تومان است که هزار و 300 میلیارد تومان آن برای اوراق مشارکت، 700 تا 800 میلیارد بدهی به پیمانکار و هزار و 500 میلیارد تومان نیز بدهی شهرداری شیراز به بانک ها است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز افزود: امسال با حمایت مسولان استان فارس مبلغ 151 میلیارد تومان از بدهی شهرداری شیراز از دستگاه اجرایی بصورت تهاتر ملک تسویه شد و همچنین مقرر شده در مرحله دوم نیز 120 میلیارد تومان از بدهی های دستگاه های اجرائی تا پایان امسال به همین صورت تسویه شود و براساس تاکید استاندار فارس در سال آینده نیز حدود هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها به شهرداری پرداخت خواهد شد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود اعلام کرد: طرح ایجاد سامانه شفافیت شهرداری شیراز به تصویب شورای این شهر رسیده که براساس آن باید تمام اطلاعات در خصوص قراردادها ،ترک تشریفات ،سفرهای خارجی و... شهرداری شیراز در این سامانه بارگذاری شود که بنا به تعهد داده شده این کار تا پایان سال 97 انجام خواهد شد.

**میزان حقوق شهردار شیراز مشخص شد
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: مجموع حقوق پرسنل شهرداری شیراز هر ماه حدود 65 میلیارد تومان است که سهم مدیران شهرداری کمتر از 350 میلیون است و حقوق شخص شهردار شیراز نیز زیر 10 میلیون تومان است.
او تعداد مدیران حکم دار شهرداری شیراز را 54 نفر عنوان کرد و افزود: بعضی مشاورین و افرادی که در شهرداری شیراز صاحب امضاء هستند نیز در ردیف مدیران شهرداری قرار داده شده اند.
هاشم پور بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت کشور هرساله درصدی از بودجه شهرداری شیراز برای شورای این شهر درنظر گرفته و به تناسب بودجه شهرداری نیز پرداخت می شود که این رقم در سال 97 حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است که حقوق اعضای شورای شهر و هزینه های جاری این شورا نیز از همین محل تامین می شود.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.