به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره های شعر باران و شهود قدسی جهاددانشگاهی استان فارس گفت: توجه به هنرهای قرآنی و بسترسازی برای ارتقای این هنرها، از مهمترین وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
صابر سهرابی یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برقراری ارتباط تنگاتنگ با هنرهای قرآنی عنوان کرد.
وی به ارتباط قرآن و هنر برای رساندن پیام اشاره کرد و افزود: سیاست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این مهم استوار شده و در این راستا جشنواره‌های گسترده‌ای در سراسر کشور برگزار کرده است .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز امیدواری کرد با تداوم چنین جشنواره‌هایی شاهد میزبانی کلانشهر شیراز از چهره‌ها و هنرمندان ملی بنام باشیم.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در این آیین برگزاری 24 دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان، هفت دوره جشنواره ادبی ـ هنری قرآنی، 6دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، سه دوره جشنواره ادبی ـ هنری با محوریت سوره‌های قرآن کریم و انتشار بیش از 100 شماره ویژه نامه رایحه و 18 فصلنامه تخصصی میان رشته‌ای قرآن و ده‌ها فعالیت دیگر از جمله اقداماتی است که اهمیت پرداختن به موضوعات هنری و دینی را در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نمایان می سازد.
عیسی علیزاده ضمن قدردانی از زحمات همکاران جهاد دانشگاهی فارس به عنوان میزبان این جشنواره، ابراز امیدواری کرد که طراحی و اجرای جشنواره‌های هنری و دینی در شهر شیراز به عنوان پایگاه هنر قرآنی و سرزمین حافظ و سعدی به احیای دوباره و ارتباط هرچه بیشتر قرآن و هنر در این سرزمین منجر شود.
همچنین رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس در این آیین با بیان اینکه آشنایی اندیشمندان، هنرمندان، متفکران و فرهنگوران ما با قرآن احادیث، سنن پیامبر و خاندان مطهر او توانست جهان اسلام را به عنوان جهان اندیشه‌ای معرفی کند،افزود: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس اولین انجمن تجسمی قرآن مجید را 15 سال پیش راه‌اندازی کرد که توانست علاقه‌مندان به هنر و قرآن را در یک جا جمع کند.
مظاهر بابایی گفت: این انجمن امروز افزون بر پنج هزار عضو دانشجویی در سراسر کشور دارد که در رشته‌های هنری اعم از نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، تصویرسازی، نگارگری و رشته‌های مختلف گرافیک را در برمی‌گیرد.
وی اضافه کرد: ثمره این انجمن برگزاری سه دوره جشنواره شهود قدسی است. شهود قدسی گامی است برای احیای دوباره ارتباط قرآن و هنر در تمدن اسلامی .
رئیس جهاددانشگاهی استان فارس بیان داشت: در این دوره شهود قدسی بیش از 2 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال و برگزیده‌های این آثار در هفت گالری شیراز به نمایش گذاشته شد.
بابایی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها ثمره برگزاری 100 کارگاه تخصصی چهار ساعته و گاه بیشتر در سطح دانشگاه‌های کشور است که در طول سال انجام شده است.
وی همچنین در خصوص برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری دانشجویی شعر باران نیز گفت: شعر دانشجویی گام بلندی بود که برای رسیدن به فرهنگ ایران اسلامی برداشته شد و امسال بیش از سه هزار اثر شعری دانشجویی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که محوریت آن‌ها شخصیت والا و مقدس حضرت زهرا(س) بوده است.
سومین جشنواره قرآنی شهود قدسی و دومین جشنواره شعر باران، دو رویداد فرهنگی هنری مرتبط با قرآن و اهل بیت(س) است که ویژه دانشجویان سراسر کشور و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برگزار شد. در پایان این مراسم از برگزیدگان در رشته های مختلف هنری تقدیر شد.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.