به گزارش ایرنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام، چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در شیراز افزود: روحانیون باید متناسب با نیازهای امروز، خود را تغییر دهند تا حوزه‌، مسجد و روحانیونی تراز با انقلاب که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده‌اند، داشته باشیم و این موضوع ضرورتی است که در صورت بی‌توجهی، انقلاب از آن ضربه خواهد خورد.
وی، با اشاره به ضرورت تولید محتوا در فضای مجازی، گفت: در مسایل تربیتی و در موضوع مهارت تربیت کردن، مشکلاتی وجود دارد که باید با افزایش مهارت ها بهبود یابد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه 83 مرکز و امام جمعه در فارس به مردم خدمت می‌کنند، اظهار داشت: باید بکوشیم به درد دل مردم گوش دهیم و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از شاخص هایی که باید در اندازه گیری موفقیت انقلاب اسلامی مطرح کنیم این است که انقلاب نسبت به تربیت نسل های بعدی خود چگونه بوده و عملکرد آن تا چه میزان موفقیت آمیز بوده است.
وی افزود: در شیراز بدون فراخوان و تشویق و تبلیغ، 800 جوان آمادگی خود را در دفاع از حرم حضرت زینب (س) اعلام کردند که این جوانان متولد بعد از انقلاب هستند و این دستاوردی معنوی و با ارزش برای انقلاب اسلامی است.

**پذیرای نقدهای منصفانه همراه با ارایه راهکارها هستیم
استاندار فارس نیز در این گردهمایی با بیان اینکه معاندان نظام اسلامی تلاش دارند بگویند ما نمی توانیم چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم، افزود: به کوری چشم دشمنان، مردم در کنار رهبری، نظام و دولت ایستاده اند و دولت خود را خادم ملت می داند.
عنایت الله رحیمی با اشاره به این که معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی در فضاهای مجازی و مکتوب، هجمه گسترده ای را علیه نظام انجام می دهند، گفت: گروهی از سربازان مدافع نظام، ائمه جمعه هستند که در خطبه های نماز جمعه علاوه بر تشریح وضعیت کشور، موفقیت ها را بیان و کاستی ها را به صورت منصفانه نقد می کنند که این موضوع به حفظ پایداری و پیشرفت نظام اسلامی کمک می کند.
استاندار فارس، نماز جمعه را محصول نظام جمهوری اسلامی و دستاوردی بسیار عظیم دانست و اظهار داشت: پذیرای نقدهای منصفانه همراه با ارایه راهکارها هستیم و این نقدها می تواند موجب گره گشایی از مشکلات شود.
رحیمی، وضعیت امروز کشور را به دلیل ماهیت استکبارستیزی و دین باوری نظام اسلامی دانست و با بیان این که برخی قدرت ها در دنیا دین باوری را برنمی تابند، گفت: اصلی ترین چالش ما با دنیای استکبار همین باورها و رویکردهاست و برای آنها تفاوتی نمی کند که کدام دولتی بر سر کار باشد.
استاندار فارس ادامه داد: در 40 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی همواره در حال مبارزه با استکبار بوده است و در هر مقطع، به شکلی متفاوت شاهد تهاجم دشمنان بوده ایم، در یک مقطع جنگ تحمیلی ایجاد شد که دشمن مشخص بود و در جبهه روبروی ما قرار داشت اما امروز جنگ اقتصادی در تک تک خانه ها گسترده شده است و مقابله با این جنگ انسجام بالایی را طلب می کند.
وی بیان کرد: در این چهار دهه که شاهد تهاجم دشمنان به نظام اسلامی بوده ایم، همواره اثبات کرده ایم از این تهدیدها و تحریم ها باکی نداریم و هزینه پایبندی به نظام اسلامی را پرداخت می کنیم.
استاندار فارس با بیان این که برخی از تنگناهای امروز به خاطر استقامت و پافشاری برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، افزود: هزینه های این پایداری بر همه ملت و دستگاه ها تقسیم می شود ولی وظیفه ما به عنوان دستگاه های مجری این است که فشارها را کاهش دهیم.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.