دکتر علی بهادر شنبه در جمع دانشجویان مخالف خصوصی سازی حوزه سلامت در شیراز اضافه کرد: طرح هایی که نیازمند توسعه زیرساخت ها هستند، امکان اجرایی شدن آنها با یک بخشنامه وجود ندارد.
وی با ابیان اینکه صدای دانشجویان علوم پزشکی را به گوش وزارت بهداشت می رسانیم اضافه کرد: نه تنها وزارت بهداشت، بلکه باید مجلس شورای اسلامی نیز درباره طرح خصوصی سازی بهداشت و درمان نظر بدهد.
بهادر گفت: این طرح در زمان وزیر سابق بهداشت مطرح شد و باید دید وزیر جدید در این زمینه چه نظری دارد.
مسئول انجمن اسلامی امید دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:با توجه به این که خصوصی سازی در سایر علوم ضربه های مهلکی به بدنه علم وارد کرد، نباید خصوصی سازی در حوزه سلامت صورت بگیرد.
ایمان دستیار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد:آیین نامه خصوصی سازی دانشگاه علوم پزشکی در زمان وزیر مستعفی علوم پزشکی تصویب شد و بر اساس آن اجازه خصوصی سازی خدمات آموزشی هم فراهم خواهد شد.
وی اضافه کرد: خصوصی سازی باعث می شود تا شاهد ضعف درعلم آموزی در حوزه بهداشت و درمان کشور باشیم.
سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت 20 دی 97 در نامه ‌ای به معاون آموزشی این وزارتخانه خواستار رسیدگی فوری و بازنگری در آیین نامه خصوصی سازی رشته های علوم پزشکی شد.
وی در این نامه نوشت: از آنجا که در بدو ورود اینجانب مواردی از نارضایتی و شکواییه نسبت به آیین نامه خصوصی سازی رشته های پزشکی واصل شد لذا شایسته است در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و عنداللزوم نسبت به بازنگری آن اقدام فرمایید.
ع پ / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.