اسفندیار احمدی منش جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستور العمل ابلاغی وزیر کشور، هیات مشورتی متشکل از هفت عضو متخصص در حوزه های اقتصاد ، برنامه ریزی ، عمران و مسائل حقوقی است.
وی بیان کرد: با توجه به این که شهرستان شیراز متشکل از چند شهر و کلان شهر شیراز است ، این شهرستان نیازمند بررسی دقیق مصوباتی است که از طریق شورای های اسلامی شهرها به تصویب و بهجهت تطبیق به فرمانداری ارسال می شود.
احمدی منش با بیان این که بر اساس دستور العمل ابلاغی راهکاری برای دقت و بررسی بیشتر ابلاغ شده است تاکید کرد: از این رو با اجرایی کردن این دستور العمل اولین جلسه کارشناسان مشورتی هیات تطبیق شهرستان شیراز برگزار شد.
سرپرست فرمانداری شیراز در خصوص اهداف این هیات کارشناسان مشورتی نیز اظهارداشت: یکی از اهدافی که این هیات دنبال می کند این است که مصوباتی که از سوی شوراهای اسلامی شهرستان های شیراز به فرمانداری ارسال می شود علاوه بر دقت بیشتر، مورد بررسی های بیشتری نیز قرار گیرند.
وی با بیان این که هیات کارشناسان مشورتی هیات تطبیق به صورت رسمی برای اولین بار در سطح شهرستان شیراز تشکیل شده، گفت:از این ظرفیت به گونه ای استفاده می شود که اگر سایر شهرستان ها نیازمند مشاوره و بررسی کارشناسانه مصوبات شوراها باشند نیز از این طریق اقدام کنند.
سرپرست فرمانداری شیراز خبر از تهیه آرشیو مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز داد و تاکید کرد: هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این هیات عضویت ندارند و از افرادی استفاده خواهیم کرد که خارج از مجموعه شهرداری و شورای شهر باشد.
احمدی منش اضافه کرد: اگر در جایی در مصوبات با ابهام مواجه شدیم با دعوت از شهرداران و یا اعضای کمیسیون های مربوطه در شورای های اسلامی شهرستان شیراز مشکلات و ابهامات را به این گونه تشریح و برطرف می کنیم تا شاهد از بین رفتن مشکلات مصوبات باشیم.
ع.پ/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.