به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مهدی جاوید، عصر پنجشنبه در آیین یادبود آیت الله شاهرودی که در شبستان امام خمینی (ره) آستان مقدس احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) شیراز برگزار شد، افزود: علمای دینی افرادی هستند که علم را در بستر زمان و با بهره گیری از آموزه های ائمه معصومین (ع ) و متمسکین به قرآن به جامعه خود انتقال می دهند و مرحوم آیت الله شاهرودی از جمله این عالمان بود.
وی بیان داشت: مردم متدین برای قوام بخشیدن به اعتقادات دینی خود به علما مراجعه می کنند به ویژه علمایی که خود عامل به مسایل دینی و شرعی هستند و در این مسیر با اعتقاد راسخ قلبی حرکت می کنند.
جاوید، از آیت الله شاهرودی به عنوان عالم مقید به عمل در مسیر حرکت الهی نام برد و گفت: این عالم ربانی در ارتقای جایگاه دین و فرهنگ اسلامی مجاهدت و تلاش های فراوانی کرد.
این آیین با حضور آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و مردم ولایتمدار شیراز برگزار شد.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه شب (سوم دی 97) پس از مدت ها تحمل بیماری در سن 70 سالگی دارفانی را وداع گفت.
آیت الله شاهرودی سال 1327خورشیدی در شهر نجف تولد یافت، او از سال 1373در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
آیت الله شاهرودی بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.