محمد جواد رنجبر ، فعال زیست محیطی و مدیر انجمن میراث ماندگار بختگان به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح جمعه در سطح 20 هکتار از عرضه های منطقه دولت آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان نی ریز اجرا شده است.
وی بیان کرد: امسال برای پنجمین سال پیاپی،طرح جنگلانه با کاشت دانه های درختان بومی در عرصه های طبیعی توسط اعضا و همیاران انجمن میراث ماندگار بختگان اجرا شد.
وی افزود: این برنامه به دعوت، برنامه ریزی و هماهنگی انجمن میراث ماندگار بختگان و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری و شورای شهر نی ریز و با حضور گروه های کوهنوردی آناهیتا ،بختگان و فضل ؛ کانون فرهنگیان بازنشسته نی ریز انجام شد.
رنجبر اضافه کرد: دراین طرح بیش از 30 هزار دانه بادام کوهی در عرصه های مرتعی شمال روستای دولت آباد از بخش مرکزی شهرستان نی ریز؛ توسط 150 نفر از علاقه‌مندان و دوستداران منابع طبیعی کاشته شد.
حافظان طبیعت که متشکل از فرهنگیان بازنشسته، کارمندان، خانم های خانه دار،دانش آموز، کارگران و افراد از صنوف مختلف بودند در یک روز تعطیل با اقدام به کاشت دانه های الوک(بادام کوهی) در سطحی معادل 20 هکتار علاقه مندی خود را به احیای طبیعت از دست رفته به نمایش گذاشتند.
مدیر انجمن میراث مانگار بختگان همچنین اظهار داشت : هدف اصلی از اجرای این برنامه اشاعه فرهنگ مهربانی با طبیعت و حفاظت هر چه بیشتر از گونه های بومی است.
شهرستان نی ریز در 192کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.