به گزارش ایرنا حجت الله عبدالمللکی، یکشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات کمیته امداد شهرستان کازرون بیان داشت: با خود کفا شدن این تعداد از مددجویان این نهاد حمایتی، سالانه بین 280 تا 300 میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه جویی شده است.
وی افزود: بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته، یک سوم بیکاران کشور متعلق به مناطق محروم هستند.
عبدالملکی در مورد شمار فعلی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و تعداد بیکاران آماری اعلام نکرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال 110میلیارد ریال از محل منابع مالی این کمیته و بانک ها، به ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در شهرستان کازرون اختصاص یافته است.
وی گفت: افزون بر این، پنج میلیارد ریال در قالب کمک های بلاعوض برای اشتغالزایی به کمیته امداد شهرستان کازرون تخصیص داده شده است.
عبدالملکی اضافه کرد: این کمک بلاعوض شامل افرادی می شود که طرح های اشتغالزایی آنها در حال تعطیل شدن است
از این رو باید در پرداخت آنها اهتمام بیشتری شود.
داریوش دهقان، فرماندار شهرستان کازرون هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای چهار اداره کمیته امداد است و بیشتر محرومان کازرون در مناطق روستایی ساکن هستند، انتظار داریم برای کمک به حل مشکلات آنها اعتبار بیشتری به این منطقه اختصاص یابد.
متعاقب این درخواست فرماندار شهرستان کازرون، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور هم قول داد در صورتی که اعتبارات تخصیص داده شده به کمیته امداد این شهرستان جذب شود، تا پایان سال جاری 15میلیارد دیگر به این نهاد اختصاص داده شود.
در ادامه این نشست، در قالب تفاهم نامه ای که با 2 نفر از کارفرمایان نمونه شهرستان کازرون منعقد شد، مقرر شد آنها با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در 12روستای هدف گردشگری این شهرستان در مجموع 250 فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد کازرون ایجاد کنند.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.