علی همتی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برنامه بناست که در سال 1404، سهم فارس از مجموع صادرات کل کشور به 9 میلیارد و 800 میلیون دلار برسد.
وی ادامه داد: پیش بینی ما برای صادرات استان در پایان امسال با 25 درصد افزایش نسبت به سال گذشته حدود یک هزار و 680 میلیون دلار است کوشش ما این است که در صورت فراهم شدن شرایط این عدد را به 2 میلیارد دلار برسانیم.
او اظهار داشت: نقش صادرات در ارزش افزوده بیشتر، کاهش هزینه ها و بالا بردن کیفیت و رقابت پذیری بالاتر بر کسی پوشیده نیست و این استان می توان با توجه به توانمندی های گسترده و امکانات بالقوه و بالفعل اقتصادی که دارد در زمینه کاهش اتکا به صادرات نفتی و کمک به توسعه صادرات غیر نفتی در کشور و به دنبال آن ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه کشور ایفای نقش کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: وجود 160 هزار واحد صنفی و سه هزار و 500 فعال اقتصادی و حجم سالانه صادرات غیر نفتی به ارزش یک هزار و 500 بیانگر چرخه بزرگ اقتصادی در این استان است.
همتی بیان کرد: آنچه که از سوی صادر کنندگان کالا باید مد نظر باشد، کیفیت، بسته بندی و قیمت مناسب است تا بتوانند در بازار با دیگر رقبا رقابت کنند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.