پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز در گزارش روز یکشنبه خود اعلام کرد: پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با حضور 180 شرکت کننده از شهرداران و نمایندگان شهرهای آسیایی و با شعار ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور و زیست‌پذیر از هشتم تا دهم آذر ماه 97 در شهر غازی انتپ کشور ترکیه برگزار شد.
هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که نقش هیات مدیره این نهاد بین‌المللی را بر عهده دارد، شامل تهران به عنوان شهر بنیانگذار، مقر دبیرخانه دائمی مجمع شهرداران آسیایی و ٢٠ شهر آسیایی می شود.
اعضای هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی برای یک دوره سه ساله انتخاب می شوند و هم اکنون شهرهای شیراز، کازان، استانبول، ارومچی، بانکوک، هایکو، غازی انتپ و مشهد عضو هیات اجرایی این مجمع هستند.
از مهمترین اهداف مجمع شهرداران آسیایی، ترویج فرهنگ هم افزایی و ارتقای همکاری های مشترک میان شهرداری ها، فراهم آوردن زمینه مناسب برای توسعه متوازن و متعادل شهر و شهروند با تاکید بر کرامت انسانی شهروندان، ایجاد همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان شهروندان شهرهای عضو و ارایه راهکارهایی برای مدیریت بهینه تر سرمایه گذاری برای دستیابی به توسعه شهری است.
تاکنون تهران، استانبول، بانکوک و هایکو (چین) میزبان دوره های نخست تا چهارم مجمع عمومی شهرداران آسیایی بوده اند و غازی انتپ ششمین شهر بزرگ ترکیه و پُرجمعیت ترین شهر در جنوب شرقی منطقه آناتولی که به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در شبکه شهرهای خلاق سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شده، میزبانی پنجمین دوره این مجمع را بر عهده داشت.
از جمله برنامه هایی که در پنجمین مجمع شهرداران آسیایی برگزار شد، برپایی نشست هیات اجرایی، نشست مجمع عمومی، نشست های تخصصی با موضوع حمل و نقل و ترافیک، شهرهای هوشمند، شهرهای زیست پذیر و شهرهای تاب آور و بازدید میدانی از طرح های شهری بود.
بنا به گزارش این پایگاه اطلاع رسانی، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز پیش از این با تشریح رویکرد بین المللی مدیریت شهری اعلام کرده بود که برای شناسایی و معرفی شهر شیراز به عنوان شهر جهانی باید دیپلماسی بین المللی خود را ارتقا دهیم و افق نگاه این مجموعه باید جهانی شود.
در شهریورماه 97 نیز شهردار شیراز در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، با کسب آرای مجمع عمومی این اتحادیه به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.