رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز، جمعه در حاشیه این نمایشگاه به ایرنا گفت: بی شک مهمترین سرمایه های ملی هر جامعه، کودکان آن است و چگونگی مراحل رشد آنها در سنین مختلف تاثیر مهمی بر آینده هر جامعه دارد، بنابراین کودکان کار و خیابان نیز به عنوان بخشی از جامعه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند.
ابراهیم گشتاسبی راد با اشاره به مسئولیت پذیری آحاد جامعه در قبال کودکان کار افزود: وظیفه انسانی و اخلاقی حکم می کند که همه در برابر این کودکان مسئول باشیم.
وی ادامه داد: بر این اساس و با تاکید شورا و شهرداری مبنی بر توجه به شهری انسان گرا برای همه اقشار جامعه، گروه های در معرض آسیب و آسیب دیده در محور برنامه های این سازمان قرار گرفته اند و این نمایشگاه حاصل این رویکرد به جامعه است.
همچنین معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هدف از برگزاری این نمایشگاه را تقویت روحیه نشاط، خودباوری، عزت نفس و کشف توانایی ها، خلاقیت و استعداد و ایجاد زمینه ای مناسب برای کاهش موقعیت‌های تنش زا در این کودکان دانست.
سارا همت، افزود: این نمایشگاه حاصل تلاش بیش از 90 کودک کار و 6 مدرس حرفه ای به مدت سه ماه است و مهمترین ویژگی این رویداد، مشارکت کودکان کار در فرآیند برنامه ریزی، آموزش و اجراست.
وی ادامه داد: دوره های آموزشی این کودکان با برگزاری تورهای گردشگری همراه است که این امر در تقویت تفکر انتزاعی و شکل گیری تصویر شهر در ذهن کودکان موثر است و به وضوح در نقاشی های آنها مشاهده می شود.
این نمایشگاه تا ششم آذرماه 97 در فرهنگسرای هنر واقع در پارک بعثت از ساعت 17:30تا 21 برای بازدید علاقه مندان برپاست.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.