به گزارش ایرنا یدالله رحمانی، عصر دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در شیراز، ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمات اسماعیل تبادار استاندار پیشین فارس، افزود: یکی از دغدغه های وی ظرف مدت حدود 14ماه که در این استان حضور داشت، بحث اشتغال بود و انتظار این است که همه مدیران با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مباحث حوزه های مختلف به ویژه حوزه اشتغال را در دستور کار داشته باشند.
وی، با اشاره به موفقیت های استان از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون، بیان کرد: میزان بیکاری استان از 16و نیم درصد در تابستان 97 به هشت و هفت دهم درصد رسید.
او اظهار داشت: بر همین اساس، فارس را می توان تنها استانی در کشور برشمرد که در طول فعالیت دولت تدبیر و امید به شکل مستمر، میزان بیکاری در آن کاهش داشته و رتبه این استان در بحث کاهش بیکاری که در مقطعی در رتبه بیست و هشتم قرار داشت امروز به رتبه هشتم رسیده است.
وی ادامه داد: در بحث فضای کسب و کار نیز این استان از رتبه هجدهم در رتبه دوم قرار گرفته و در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین صادرات غیر نفتی و سایر شاخص های اقتصادی نیز شاهد بهبود شرایط در استان بوده ایم.
سرپرست استانداری فارس اضافه کرد: همگان این را قبول داریم که در شرایط کنونی به دلیل پاره ای محدودیت ها، صنعت در استان و کشور دچار مشکلاتی شده اما با وجود همین کمبودها و کاستی ها وقتی به شاخص های اقتصادی می نگریم مشاهده می کنیم که این شاخص ها روز به روز روند رو به بهبود دارد.
وی افزود: بنابراین نمی توان بدون در نظر گرفتن این پیشرفت ها و موفقیت ها گفت که در صنعت استان تحول و بهبودی حاصل نشده بلکه بهبود شاخص ها، غیر واقعی بودن این ادعا را ثابت می کند.
او اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن پایه های اقتصاد کشور را با هدف ضربه زدن به پایه های نظام و ایجاد نارضایتی در مردم نشانه گرفته، باید همگی دست به دست هم دهیم و بکوشیم که شرایط کشور روز به روز مطلوب تر شود.
رحمانی، با اشاره به اقدامات انجام شده در نشست کارگروه رفع موانع تولید، گفت: در مجموع نشست های این کارگروه، تا کنون مسایل و مشکلات یک هزار و 500 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات 63 درصد آنها حل و فصل شده و رفع موانع سایر واحدها نیز در دست پیگیری است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.