نیم فصل اول این رقابت ها در حالی پایان یافت که به نظر می رسید تیم های صدرا و شاهد رامک شیراز و مقاومت عباس نژاد اقلید با توجه به سوابقی که دارند نتایج بهتری کسب کنند که اینگونه نشد و نباید انتظار داشت که این تیم ها در این فصل لیگ برتری شوند.
شاهد رامک و مقاومت عباس نژاد اقلید چندین سال است که در لیگ دسته یک حضور دارند و نباید تنها دلخوش به دسته یک باشند و با برنامه ریزی بهتر و گرفتن بازیکنان خوب مقدمات صعود به لیگ برتر را فراهم کنند.

** تیم صدرا شیراز
این تیم که روزگاری در سطح اول فوتسال کشور آقایی می کرد پس از یک وقفه طولانی مدت، امسال شکل گرفت تا دو باره نام صدرا در فوتسال کشور نمایان شود اما نتایج این تیم در دور رفت ناامیده کننده است.
تیم صدرا شیراز با تلاش محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران و با استفاده از مربی با تجربه ای همچون وحید نعمت اللهی و به کارگیری چندین بازیکن کهنه کار که بنظر می رسید فوتسالشان تمام شده است، کار خود را در لیگ آغاز کرد.
با نتیجه دور از انتظاری که تیم صدرا در دور نخست گرفت و به قعر جدول رفت، قطعا دست اندرکاران این تیم تحول اساسی در بخش بازیکنان ایجاد خواهند کرد و با استفاده از بازیکنان جوان و با انگیزه در دور برگشت، حداقل اگر نمی توانند به لیگ برتر صعود کنند اما تیم را در دسته یک حفظ کنند و برای سال های بعد با برنامه تر روانه بازی ها شوند.
باشگاه صدرا که با حمایت شهرداری و شرکت عمران صدرا در رقابت های این فصل دسته یک شر کت کرده است پس از پایان دور رفت نتیجه خوبی نگرفت، این تیم پس از انجام هشت بازی تنها یک مساوی را در کارنامه دارد و با همین امتیاز هم رده آخر جدول گروه یک را به خود اختصاص داده و خطر سقوط به دسته دوم به شدت این تیم را تهدید می کند.
شاگردان وحید نعمت اللهی سر مربی تیم صدرا آمارگل زده و گل خورده خوبی هم ندارند، زدن 15 گل و خوردن 28 گل خوب نیست از این رو این تیم با سابقه که تازه شگل گرفته نیاز به یک خانه تکانی در استفاده از بازیکنان جوان دارد.
هم اینک در پایان دور رفت در گروه یک که 9 تیم حضور دارند، تیم نفت امیدیه اهواز با 16 امتیاز صدرنشین گروه خود در دور رفت شد و تیم صدرا هم با یک امتیاز در رده نهم است.

** شاهد رامک شیراز
این تیم که دیگر نماینده این استان در لیگ دسته یک و در گروه دوم است، وضعیت بهتری نسبت به همشهریش تیم صدرا دارد، اگر چه این تیم با سابقه هم نیاز به تحول دارد تا پس از چندین سال فعالیت به لیگ برتر صعود کند.
بخش خصوصی چندین سال تیم شاهد را اداره می کرد که به دلیل مشکلات مالی، کارخانه لبنیات رامک شیراز حمایت این تیم را در این فصل به عهده گرفت و با نام شاهد رامک شیراز وارد لیگ دسته یک شد.
با وجود افراد با تجربه ای در کادر فنی این تیم همچون امیرحسین برزگر ، علیرضا مکارمانی، حمیدرضا عباسفرد و محمد کوهپیما، انتظار است که هم اینک که مشکلات مالی بازیکنان حل شده تیمی به مراتب قوی و جوانتر را روانه بازی ها کنند و زمینه صعود به لیگ برتر فراهم شود.
تیم شاهد رامک هم این در پایان دور رفت لیگ دسته یک فوتسال، پس از انجام هفت بازی، 2 برد ، سه مساوی و 2 باخت در کارنامه دارد و با 9 امتیاز رده پنجم جدول گروه دوم را به خود اختصاص داده است.
این تیم هم آمار خوبی در حمله و دفاع ندارد و با زدن 19 گل و خوردن 25 گل در دفاع با مشکل مواجه است که البته در هردو بخش باید تقویت شود تا در دور برگشت فاصله 6 امتیازی خود را با صدر جدول که با 15 امتیاز در اختیار تیم سفیرگفتمان تهران است کم کند و بتواند حتی مدعی صعود به لیگ برتر باشد.

** تیم مقاومت شهیدان عباس نژاد اقلید
این تیم که چند مدت کوتاهی است شکل گرفته ابتدا کار خود را با نام شهیدان عباس نژاد و حمایت بخش خصوصی در دسته دوم کشور آغاز کرد و توانست به لیگ دسته یک صعود کند.
شاگردان علیرضا عباس نژاد سر مربی تیم که عنوان مربی برتر فوتسال کشور در کارنامه دارد، کاملا بومی هستند و فوتسال خوبی هم به نمایش می گذارند و حتی شایستگی صعود به لیگ برتر را دارند.
این تیم برای تقویت بودجه مالی خود چند فصل است که با نام مقاومت شهیدان عباس نژاد شرکت می کند و در فصل جدید نسبت به دو تیم شیرازی نتایج نسبتا خوبی گرفته است.
در پایان دور رفت تیم مقاومت شهیدان عباس نژاد با هفت بازی 2 برد 2 مساوی و 2 باخت و کسب هشت امتیاز در رده ششم و در همسایگی تیم رامک قرار دارد و باید در نیم فصل دوم بکوشد فاصله هفت امتیازی با صدر جدول کم کند و به عنوان مدعی ظاهرشود.
رقابت های فوتسال دسته یک کشور با شرکت 17 تیم در 2 گروه هشت و 9 تیمی برگزار می شود و پس از پایان بازی های رفت و برگشت تیم های صدر نشین 2 گروه به لیگ برتر فصل 98 صعود خواهند کرد.
دور برگشت این رقابت ها نهم آذر ماه 97 آغاز خواهد شد.
7368 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.