به گزارش ایرنا هادی پژوهش جهرمی، شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان فارس در شیراز افزود: هم اینک 11کمیته در این استان زیر مجموعه شورای پدافند غیر عامل فعال شده که نقش مهمی در ایجاد هماهنگی و افزایش آمادگی ها در حوزه پدافند غیرعامل دارند.
مدیرکل پدافند غیر عامل استان فارس بیان داشت: کار تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل استان که با همکاری دانشگاه شیراز در حال انجام است در مراحل پایانی قرار دارد.
رحیم آزادی افزود: با تدوین و تکمیل این طرح که از آن می توان به عنوان یک چراغ راه در حوزه پدافند غیر عامل یاد کرد، برنامه ریزی ها، هماهنگی ها و آمادگی تمام دستگاه ها در زمینه پدافند غیر عامل هدفمند و منسجم می شود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم افزایش آمادگی دستگاه ها در حوزه پدافند غیر عامل گفت: هم اینک در حوزه پدافند غیر عامل اقدامات برخی دستگاه ها به نوعی همپوشانی دارد که با عملیاتی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل تا حد زیادی از این همپوشانی و موازی کاری ها کاسته می شود.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه جایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفا و سازه های امن است.
در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.