به گزارش دریافتی شامگاه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، راب مک ایر ( Rob Macaire) در دیدار با استاندار فارس در شیراز افزود: بر همین اساس می کوشیم که ایران بتواند از مزایای برجام به ویژه در حوزه اقتصادی بهره مند شود.
مک ایر ادامه داد: با وجود اینکه پایبندی به برجام برای انگلستان تبعات و هزینه های سیاسی به دنبال داشته است اما ما همچنان این راه را ادامه خواهیم داد چرا که معتقدیم باید به چیزی که امضا کرده ایم متعهد بمانیم و آن را انجام دهیم.
او اظهار داشت: از زمان بازگشایی سفارت انگلیس در ایران تاکنون همه کوشش خود را برای تقویت و گسترش روابط خود با ایران به کار گرفته ایم.
سفیر انگلیس در ایران ادامه داد: تقویت روابط تجاری و همچنین ورود به حوزه تامین نیازهای ضروری از جمله دارو، غذا و امور مرتبط با ایمنی، سلامت و جان انسان ها باید به عنوان نخستین گام در توسعه روابط دو کشور ایران و انگلیس مد نظر قرار گیرد.
مک ایر افزود: اگر تجارت را به منزله رودخانه و تحریم ها را سدی در مقابل آن در نظر بگیریم این اقدامات و گام های اولیه رخنه هایی هستند که با ایجاد آنها می توان به تدریج سد تحریم ها را از میان برداشت.
وی گفت: بی شک شرکت های بسیاری در لندن به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان فارس خواهان برقراری روابط با این استان هستند و من نیز در نشست مشترکی که بین اتاق بازرگانی ایران و انگلیس برگزار می شود این توانمندی ها را تشریح خواهم کرد.
استاندار فارس هم در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از موضع کشورهای اروپایی در قبال برجام گفت: قطعا بدعهدی دولت آمریکا در قبال برجام نیز در تاریخ جهان ثبت خواهد شد.
اسماعیل تبادار افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان برقراری و تقویت روابط دوستانه با سایر کشورها از جمله انگلستان بوده و انتظار داریم این کشور در دیگر کشورهای اروپایی به برجام به عنوان یک توافق بین المللی در همه ابعاد پایبند باشند تا این توافق، الگویی برای سایر کشورها به عنوان یک عهدنامه بین المللی باقی بماند.
وی، با اشاره به اینکه انتظار ایران از اروپا در قبال برجام بیش از این چیزهاست تصریح کرد: رای دیوان بین المللی دادگستری به نفع جمهوری اسلامی بالاترین دلیل و گواه بر حقانیت ایران در دنیا بود.
او ادامه داد: برجام که برای به نتیجه رسیدن آن کوشش و هزینه بسیاری صرف شده باید به عنوان یک سند تاریخی از سوی تمامی کشورهای طرف معاهده عملیاتی شود.
وی، ابراز امیدواری کرد که روابط بین‌ ایران و انگلیس مستحکم تر از گذشته در سایه احترام متقابل تداوم یابد و جایگاه ویژه ای به دست آورد.
تبادار افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره قبل از روابط تجاری خواهان توسعه روابط فرهنگی و سیاسی با همه کشورها بوده و ما به آرامش و صلح و جهانی عاری از تروریسم اعتقاد داریم.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.