در این یادداشت آمده است: بنا بر اعلام سرپرست اورژانس کشور، شمار افراد مسموم شده در اثر مصرف الکل در استان های البرز، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد از اول تا هفتم مهرماه به 302 نفر رسید.
این ننگ بزرگی است که پس از 40 سال حاکمیت دینی، شاهد مشروب خواری در کشور ، آن هم در ابتدای ماه محرم هستیم و همواره شماری از هموطنان گمراه شده ما قربانی مصرف مواد الکلی خطرناک کنترل نشده و مرگبار می شوند.
بی تردید این گونه حوادث و اتفاقات زاییده تفکراتی است که پدیده های شوم را به ظاهر پوشیده و قرار گرفته در ابهام و تاریکی می پسندد و از تحلیل و بررسی و آسیب شناسی آنها احساس نگرانی و خطر می کند! از این رو، با مسکوت و مخفی ماندن ظاهری آسیب ها، رشد و گسترش آنها را شاهد بوده و هستیم.
در کشورهای غیراسلامی که عرضه و مصرف مشروبات الکلی مجاز است، حداقل تولید و توزیع این گونه مواد با نظارت و کنترل دستگاه های مسئول صورت می گیرد؛ اما در کشور ما در نقاط بدون هویت مشخص و مخفی اقدام به تولید آن می شود و معلوم نیست که چه کسانی و چگونه به تولید مشروبات الکلی می پردازند. از این رو، به راحتی با جان و سلامتی افراد متمایل به مصرف مواد مخدر و الکلی بازی می کنند و زندگی آنان را به تباهی و مرگ و سیاهی می کشانند.
در هر صورت، چنانچه به آسیب شناسی در زمینه هایی مانند مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، فحشا، رشوه، احتکار و دیگر مفاسد گریبان گیر، به صورت علمی و تخصصی پرداخته نشود و برای دستیابی به راهکارهای عملی تلاشی صورت نگیرد، بی تردید باید منتظر گسترش و گرایش بیشتر به این گونه انحرافات و مفسده ها باشیم.
منبع: روزنامه طلوع
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.