محسن ملایری زاده، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: راه اندازی خدمات صدور روادید اربعین حسینی در لارستان همچنین موجب کوتاه شدن دست دلالان می شود زیرا در سال های گذشته، افرادی سود جو با دریافت مبالغ زیاد از متقاضیان شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلا در ظاهر اقدام به پیگیری صدور ویزا می کردند اما در نهایت به مراجعه کنندگان ویزای جعلی تحویل می دادند که همین امر مشکلاتی را برای مردم به دنبال داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در جنوب کشور تنها شیراز صدور روادید برای شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلا را بر عهده دارد، در صورت راه اندازی این کنسولگری در لارستان این امر موجب رونق بسیاری برای این شهرستان خواهد شد زیرا مردم جنوب فارس و استان هرمرگان به دلیل مسیر کوتاه تر با لارستان به این شهر سفر می کنند.
ملایری زاده بیان کرد: در صورت تحقق این مهم، مردم مناطق یاد شده برای انجام این کار دیگر نیازی به مراجعه به شیراز نخواهند داشت و این موضوع موجب کاهش هزینه سفر خواهد شد.
او اضافه کرد: قرار بود اگر شرایط مهیا شود صدور ویزا از لارستان ظرف مدت 40 روز انجام شود اما با وجود اینکه موافقت های لازم برای این کار گرفته شده، پیگیری ها از طرف مسئولان ارشد شهرستان لارستان ادامه پیدا نکرد تا این امر در سال 96 و یا سال جاری محقق شود.
ملایری زاده افزود: با وجود اینکه چند سال است دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شهرستان لارستان مستقر شده اما همچنان مردم این شهرستان برای صدور ویزا باید به شیراز سفر کنند.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.