متن کامل تحلیل این روزنامه از این قرار است: همگان بر ضرورت رونق‌یافتن ازدواج و سهولت در انجام آن تأکید داشته و دارند، اما گویی «ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند» تا ازدواجی صورت نگیرد و هرسال به‌نسبت سال قبل‌تر از آن، سن ازدواج بالا و بالاتر برود.
پسران از ترس مهریه و هزینه‌های کمرشکن زندگی و دختران نیز وحشت‌زده از تهیه هزینه‌های سرسام‌آور جهیزیه و همچنین قوانین و ضوابطی که نقش گره‌زدن‌های گوناگون را بازی می‌کند و ده‌ها مانع و سد دیگری که دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کم‌کم ازدواج رسمی و قانونی رنگ بازد و انواع و اقسام پدیده‌های شوم و شرم‌آور جایگزین آن شود.
در موضوع ازدواج دچار چندگانگی شده‌ایم چراکه در این مورد نه شتریم و نه مرغ و تکلیف‌مان مشخص نیست، چراکه باید هم ملاک‌هایی را در نظر بگیریم که مورد تأیید و تأکید جوامع غربی باشد و هم معیارهای دینی و مذهبی خود را داشته باشیم! و هم عرف جامعه را نیز زیرپا نگذاریم!
بنا بر تأکیدات دینی و مذهبی، ازدواج باید سهل و راحت باشد اما هم عرف ما حرف دیگری را در این زمینه دارد و هم قوانین مصوب در این مورد با مغایرت‌های بسیار یقه جامعه را گرفته است. گویی همه و همه جمع شده‌اند تا دیگر چیزی به معنا و مفهوم ازدواج و تشکیل خانواده در آینده‌ای نه‌چندان دور، وجود نداشته باشد و اعمال و رفتارهای حرام، قبیح و... از قبیل 'ازدواج سفید'، به‌تدریج جا بیفتد و قبح خود را از دست بدهد!
منبع: روزنامه طلوع
7368/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.