به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی القاصی در جمع خبرنگاران افزود: این افراد چنین القا می کنند که پارازیت در شیراز به سلامتی و روح و روان مردم آسیب می زند، در حالی که این موضوع هنوز اثبات نشده است؛ چنین فعالیت ها و القائاتی امنیت روانی جامعه را مخدودش و جامعه را از هم گسیخته می کند.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: هر دو طیف مدعی وجود پارزیت و عدم وجود پارازیت در شیراز خواستار ورود دادستان شیراز به عنوان مدعی العموم به موضوع و برخورد با متخلفان احتمالی یا شبهه افکنان هستند.

** مستند فعالیت دستگاه قضایی، سازمان تنظیم مقررات رادیویی است
القاصی ادامه داد: مراجعه های زیادی در شیراز برای برخورد با وجود پارازیت به شخص من و دادستان بوده و توضیحاتی هم به آنان داده شده ، برخی قانع شده اند و برخی نیز همچنان مطالبه گر هستند و موضوع را پیگیری می کنند.
وی گفت: مرجع قضایی در موضوع پارازیت در شیراز قبلا هم ورود کرده و آن را بررسی کرده است و هنوز به این نتیجه نرسیده است که پارازیت در شیراز وجود دارد یا اگر پارازیتی وجود دارد مضر است ، مستند فعالیت دستگاه قضایی دراین عرصه سازمان تنظیم مقررات رادیویی است.

** نگرانی شهروندان را درک می کنیم
این مقام قضایی گفت: در عین حال برخی از شهروندان این نگرانی را دارند و معترض وجود پارازیت در شیراز هستند، دستگاه قضایی قصد ندارد صدای اعتراض شهروندان را سرکوب کند و یا در مقابل آن بایستد.
رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: البته در بین اعتراض های مردمی، افرادی انگشت شماری نیز وجود دارد که مریض هستند و به دنبال سوء استفاده می گردند ، آنها دنبال بر هم زدن آرامش مردم هستند ، آنها دنبال فضایی می گردند که به بلند گوی دشمن در داخل کشور تبدیل شود ، ما با این افراد برخورد قاطع می کنیم .
وی اظهار داشت: ما نگرانی شهروندان دراین زمینه را درک می کنیم و از سویی با شبهه افکنی نیز موافق نیستیم ، این نگرانی ها باید بررسی شود و به مردم آگاه سازی صورت گیرد و موضوع شفاف سازی شود.
وی اضافه کرد: نباید با عامه مردم که دراین زمینه اعتراض دارند برخورد کرد، همه شهروندان این حق اعتراض را دارند ، چه بسا آنها تحت تاثیر القائات افراد مغرض قرار گرفته باشند ، باید با افرادی که ذهنیت سازی و فضا سازی می کنند برخورد شود، دادستان شیراز دراین زمینه پیگیری هایی داشته و تذکراتی داده است.
وجود امواج پارازیت در شیراز طی سالهای اخیر موجی از اعتراضات مردمی و شکل گیری تجمعات مقابل استانداری فارس را به همراه داشت ، برخی از نمایندگان شیراز در مجلس نیز به وجود پارازیت اعتراض هایی داشته اند ، در عین حال بارها از سوی مسئولان رسمی وجود پارازیت در شیراز یا زیان بار بودن مقدار موجود رد شده است.
پیش از این، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب به ایرنا گفته بود: سامانه اندازه گیری بر خط (آنلاین) اثر تجمعی شدت میدان امواج الکترومغناطیسی شیراز بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.cra.ir برای استفاده عموم شهروندان فعال شد.
ندا رحیمی در این باره افزود: دستگاه های ثابت اندازه گیری اثر تجمعی تشعشعات در 18 نقطه شهر شیراز از جمله صدرا راه اندازی شده که میزان تشعشعات فرکانسی از 300 کیلوهرتز تا 18 گیگاهرتز را اندازه گیری و گزارش می کند و شهروندان می توانند نتایج اندازه گیری ها در نقاط مختلف را به شکل بر خط مشاهده کنند.
وی ادامه داد: مکان یابی سامانه های اندازه گیری بر اساس شاخص های مختلفی مانند تراکم جمعیت، زمان پرتوگیری، وجود افراد حساس در مکان هایی مانند بیمارستان ها، مدارس، مهدهای کودک، سرای سالمندان و شیرخوارگاهها انجام شده است.
او اظهار داشت: بر اساس استاندارد کمیسیون بین المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیر یونساز (ICNIRP) و همچنین استاندارد ملی ایران، کمترین آستانه پرتوگیری امواج الکترو مغناطیسی، 28 ولت بر متر است که در این سامانه به شکل خط چین قرمز در نمودار مناطق مختلف مشخص شده است.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب بیان کرد: بر اساس قانون، متولی حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها اندازه گیری اثر تجمعی شدت میدان امواج الکترومغناطیسی را انجام می دهد و نتایج را برای ارزیابی و تایید به سازمان انرژی اتمی ارسال می کند.
بیست و دوم تیرماه 97 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نصب 18 سایت اندازه گیری امواج رادیویی در شیراز خبر داد و گفت: در دیگر شهرهای کشور که ذهنیت وجود پارازیت های مضر در فضای آنها وجود دارد، این اندازه گیری انجام و نمایشگر آن نصب می شود.
محمدجواد آذری جهرمی افزود: وضعیت فرکانسی مانند نمایش آلودگی هوا، به طور زنده در این شهرها نشان داده می شود تا شهروندان از آن آگاه شوند.
بر پایه وعده وزیر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از روز چهارم شهریور 97 خروجی اندازه گیری برخط اثر تجمعی تشعشع امواج رادیویی شهرهای تهران و شیراز را در دسترس مردم قرار داده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام آمادگی کرد در صورتی که اعضای شوراهای اسلامی شهرها یا شهرداران کلانشهرها درخواست مشابهی داشته باشند، بررسی و اقدام می شود.
بر اساس قانون، وظیفه اندازه گیری سطح تجمعی تشعشعات رادیویی به عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حفاظت در برابر آنها بر عهده سازمان انرژی اتمی است.
به گفته آذری جهرمی، 'معیاری که به لحاظ فنی در استانداردهای علمی مضر بودن آن بر بدن انسان ثابت شده، بحث اثرات گرمایی تشعشعات فرکانسی نظیر موبایل، وای فای، تلویزیون، ماهواره و غیره به صورت تجمیعی است که در فضا وجود دارد'.
6113 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.