به گزارش ایرنا، بخش تالیف این کتاب حاصل تحقیقات عبدالرضا ثابت عهد جهرمی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
واحد جهرم و سه نفر از همکاران او شامل، کامران لاری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال،
ولی الله علیزاده و سمیه خدادیان است.
این کتاب که مشتمل بر 226 صفحه مصور به همراه جدول ها و نمودارهاست در 500 شمارگان، توسط انتشارات گلسنج با حمایت سازمان صنایع دریایی و به بهای 240 هزار ریال در تهران انتشار یافته است.
این اثر در برگیرنده روش‌های استحصال انرژی از منابع تجدیدپذیر با استفاده از فناوری های مدرن، از جمله فرآیندهای غشایی است که در آن از فناوری نانو نیز بهره گرفته شده است همچنین اصول تئوری این روش‌ها که بر مبنای فرآیندهای ترمودینامیکی استوار است در این کتاب به طور کامل شرح داده شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: انرژی در حیات اقتصاد صنعتی جوامع، نقش زیربنایی ایفا می‌کند و تکنولژی انرژی، مسلما یکی از مهمترین فاکتورهای بقای بشریت است. از آنجا که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر رمز این بقاست، رویکرد جهان امروز به سوی بهره‌برداری از آنهاست.
از مهمترین انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان به انرژی خورشید، انرژی باد، انرژی زمین گرمایی، انرژی‌های هیدروژنی (پیل سوختی)، انرژی بیومس(زیست توده) و انرژی‌های اقیانوسی اشاره کرد.
انرژی‌های اقیانوسی به روش‌های مختلفی قابل دریافتند، از جمله می‌توان به استحصال انرژی از امواج، جزرو مد (کشند)، گرادیان شوری و گرادیان دما (اوتک)، اشاره کرد.
این کتاب، خواننده را با انواع انرژی‌های قابل استحصال از دریا آشنا می‌کند و نکات کاربردی ارزشمندی در خصوص نیروهای تولیدکننده‌ جزر و مد و توزیع دما در سطح و عمق اقیانوس‌ها و نیروگاه‌های اوتک و استحصال انرژی از گرادیان شوری را بیان می‌کند.
ویراستاران این کتاب، مجید عباس‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، افشین محسنی آراسته، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، مسعود ترابی‌ آزاد، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و علی زینتی هستند.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.