به گزارش ایرنا، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و بارگاه دیگر امامزادگان والامقام مدفون در شهر شیراز در کانون توجه مردم و زائران در شب و روز عید غدیر هستند.
برگزاری آیین های سخنرانی، مولودی‌خوانی و همچنین مسابقات مختلف فرهنگی ـ مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی محافل انس با قرآن و غیره از جمله برنامه‌هایی است که در حرم‌های مطهر امامزادگان از جمله حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شوند.
جشن ویژه عید سعید غدیر از شامگاه چهارشنبه در حرم های مطهر امامزادگان والامقام شیراز و دیگر مناطق استان فارس آغاز می‌شود و تا شامگاه پنجشنبه این جشن‌ها و برنامه‌ها ادامه خواهند داشت.
حجت‌الاسلام محمد مهدی جاوید مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز شامگاه چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء به سخنرانی درباره غدیر خواهد پرداخت و در ادامه مولودی‌خوانی برگزار می‌شود.
قرائت خطبه غدیر در صبح روز پنجشنبه همزمان با عید سعید غدیر ساعت 8 صبح در این حرم مطهر صورت می گیرد.
در این روز و بعد از نماز مغرب و عشا نیز آیین جشنی با سخنرانی یکی از مدرسان حوزه حوزه علمیه قم و مولودی خوانی در این مکان برگزار می شود.
در همین حال، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: آستان مقدس امامزاده سیدعلاءالدین حسین بن موسی الکاظم (ع) شیراز روز چهارشنبه هفتم شهریورماه و بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام طاهری و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع)، برنامه‌های دیگری چون پذیرایی و اطعام، تجلیل از سادات و مسابقه را در دستور کار خود دارد.
حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی درباره برنامه‌های حرم علی‌بن حمزه بن موسی الکاظم(ع) نیز گفت: این آستان مقدس نیز روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی و مداحی و همچنین تجلیل از سادات و برگزاری مسابقه در خدمت مردم است و ایستگاه صلواتی برپاشده در این محل نیز روز پنج‌شنبه از زائران پذیرایی می‌کند.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار داشت: بقعه شاه داعی‌الله شیراز نیز از شامگاه سه‌شنبه تا روز پنجشنبه با برنامه‌هایی مانند سخنرانی، مداحی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به خانواده‌های سادات و شهدا برنامه‌های خود را تدارک دیده است، ضمن آنکه ایستگاه پذیرایی آن نیز روز پنجشنبه پذیرای زائران این بقعه است.
وی اظهار داشت: حرم های مطهر دیگر امامزادگان مدفون در شیراز و دیگر نقاط فارس نیز میزبان جشن های عید سعید غدیر هستند.
همچنین گروه های مختلف مردمی در مساجد، تکایا، حسینیه ها و خیابان های شهر شیراز از شب های گذشته خود را مهیای جشن غدیر نموده اند.
پیش از این، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به در پیش رو بودن عید سعید غدیر گفت: انتظار است که جشن های مربوط به این مناسبت مذهبی تنها به شب عید خلاصه نشود و تا قبل از ماه محرم ادامه یابد.
این سخنان حجت الاسلام سید محی الدین طاهری در جلسه هفتگی این جامعه با استقبال نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) همراه شده است.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفـت: پیشنهاد می شود هیات های مذهبی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی محفل ها و تکایای خود را از دهه ولایت راه بیندازند و از عید غدیر شروع به برگزاری مراسم های مولودی خوانی و پخش شیرینی در محل تکایا و در خیابان ها اقدام نمایند.
تولیت آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین بن موسی الکاظم (ع) اظهار داشت: انتظار است که این جشن ها تنها به شب عید غدیر خلاصه نشود و ادامه یابد تا به ماه محرم متصل شود.
طاهری گفت: شهادت امام حسین (ع)، پیامد تلخ زیر پا نهادن پیام غدیر بود و عاشورا را با غدیر پیوندی استوار است؛ چون حادثه تلخ عاشورا نتیجه‌ آن ظلم نخست و انحراف اولیه در سقیفه است.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.