صبح امروز دو انفجار در نزدیکی دفتر ریاست امنیت ملی افغانستان و سفارت آمریکا در کابل رخ داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد صبح امروز دوشنبه، و در ساعت شلوغ و پرتردد، دو انفجار در «کابل» پایتخت افغانستان رخ داد که هنوز خبری از علت آن در دسترس نیست.

به گزارش برخی منابع این حمله 21 کشته و 27 زخمی بر جای گذاشته است.

انفجار نخست، در منطقه «شش درک» کابل و نزدیک به ساختمان های دفتر ریاست امنیت ملی و سفارت آمریکا، یک هفته پس از انفجار در غرب همین شهر و در مرکز توزیع شناسنامه و ثبت نام انتخاباتی رخ می دهد که بیش از 60 کشته بر جا گذاشت. 

برخی از شاهدان محل انفجار دوم را نیز شش درک اعلام کرده اند.

 

11

 

سخنگوی پلیس کابل این انفجارها را تایید، و اعلام کرد علت آنها می تواند حمله انتحاری باشد، اما هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آن را نپذیرفته و جزئیات آن هم اعلام نشده است.

در حمله قبلی به یک مرکز ثبت نام انتخابات در غرب کابل 69 نفر کشته و 120 تن دیگر زخمی شدند. یک فرد انتحاری در ورودی یک مرکز توزیع شناسنامه و ثبت نام انتخابات خود را منفجر کرد. در زمان انفجار شمار زیادی از مراجعه کنندگان برای گرفتن شناسنامه در بیرون از ساختمان، در صف ایستاده بودند. قربانیان این حادثه افراد غیر نظامی، به خصوص کودکان و زنان بودند که برای گرفتن شناسنامه به آنجا مراجعه کرده بودند. علاوه بر مراجعه کنندگان که در محل حضور داشتند، شمار زیادی از کودکان مدرسه‌ای نیز در زمان انفجار از محل در حال عبور بودند. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. 

مکان: کابل، افغانستان

منبع: رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.