مکان:آلمان و فرانسه/ منبع: خبرگزاری آلمان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اعتصاب کارمندان «لوفت هانزا» و «ایرفرانس» دو شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا امروز سه‌ شنبه، مسافران را با سختی‌ های بسیاری روبرور کرد.

مسافران هواپیماهای لوفت هانزای آلمان امروز با لغو بسیاری از پروازهای این شرکت هواپیمایی روبرو شده اند. لوفت هانزا پیشتر اعلام کرده بود که به علت اعتصاب کارمندان تا نیمی از پروازها در این روز لغو خواهند شد.

 

штрајк-520x346-520x346

 

بر این اساس، در چهار فرودگاه بزرگ آلمان در شهرهای «فرانکفورت»، «مونیخ»، «کلن» و «برمن» به جای 1600 هواپیما تنها حدود 800 هواپیما به سوی مقصدشان به پرواز در خواهند آمد.

گفته می‌شود که 58 برنامه سفر هوایی با مسافت دور نیز در فهرست اعتصاب قرار دارند و در مجموع 90 هزار مسافر از سفر خود بازخواهند ماند. قرار است این اعتصاب فقط برای یک روز باشد و از فردا چهار‌شنبه برنامه پرواز هواپیماهای این شرکت به طور عادی ادامه یابد.

اعتصاب‌ کنندگان خواستار شش درصد اضافه حقوق هستند و مذاکره با کارفرمایان تاکنون بی ‌نتیجه بوده است.

اعتصاب ایر فرانس در فرانسه

کارمندان ایرفرانس، شرکت هوایی فرانسه نیز امروز در اعتصاب هستند. یک سوم خلبان ‌های این شرکت هوایی در محل کار خود حاضر نشده اند و به گفته برخی منابع، 35 درصد خلبان ‌ها و 20 درصد کارمندان این شرکت سر کارشان حاضر نشده اند. این اقدام باعث سرگردانی مسافران شده است.

 

37575124_303

 

قرار است اعتصاب کارمندان این شرکت هواپیمایی در چهار روز دیگر نیز تکرار شود.

این سومین اعتصاب در ایرفرانس از پایان ماه فوریه تاکنون است. کارمندان این شرکت هوایی هم خواستار شش درصد اضافه حقوق هستند.

روز چهار‌شنبه (11 آوریل) و همچنین روزهای17، 18، 23 و 24 ماه مه نیز قرار است اعتصاب کارمندان ایرفرانس ادامه یابد.

مکان: آلمان و فرانسه

منبع: خبرگزاری آلمان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.