مکان: فرانسه/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دومین دور اعتصاب کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه در اعتراض به تغییرات اعمال شده دولت در این شرکت، از امروز یکشنبه آغاز شد.

زور آزمایی بین دولت و اعتصاب کنندگان بخش حمل و نقل ریلی فرانسه ادامه دارد.

کارکنان بخش ریلی هفته گذشته اعتصاب های سه ماهه سراسری را آغاز کردند. 

 

a

 

در پی این اعتراض ها، یک پنجم قطارهای شبکه قطارهای سریع السیر و یک سوم قطارهای عادی فعال نبود اما از امروز اعتصاب ها شدیدتر می شود.

این اعتصاب، بزرگ ترین چالش بر سر تلاش های ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای مدرنیزه کردن اقتصاد فرانسه محسوب می شود.

اتحادیه کارکنان ریلی فرانسه تهدید کرده است در صورتی که به خواسته های آنها توجهی نشود، اعتصاب ها پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد یافت.

زندگی فرانسوی ها در هفته های پیش رو سخت می شود. از هفته گذشته در دیگر بخش های فرانسه هم اعتصاب ها و اعتراضاتی آغاز شده و ادامه می یابد: زباله ها در پیاده رو ها انباشته شده اند، زیرا کارگران انتقال زباله ها اعتصاب کرده اند؛ جریان برق در کارخانه ها قطع شده است؛ زیرا اتحادیه های انرژی نیز دست به اعتصاب زده اند. حتی پرواز های خارجی نیز برخی روزها متوقف می شوند، زیرا کارمندان شرکت هواپیمایی ایر فرانس نیز می خواهند به اعتراض های شان ادامه دهند.

مرکز این اعتراض ها در شرکت ملی قطار فرانسه قرار دارد که یک شرکت دولتی است و به میزان 45 میلیارد یورو مقروض است و باید برای رقابت بین المللی وارد عمل شود. به این ترتیب حکومت قصد دارد با اعمال اصلاحات، کارمندان جدید قطار را وادارد تا در آینده از امتیازات زیادشان صرف نظر کنند.

گرچه اتحادیه های فرانسه تلاش می کنند که در این اعتراض ها حکومت را از بخش های متعدد تحت فشار قرار دهند، اما اعتصاب در شرکت ملی قطار ممکن است به خصوص برای ماکرون خطرناک شود.

مکان: فرانسه

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.