مکان: جمهوری دموکراتیک کنگو/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران دولت جمهوری دموکراتیک کنگو روز گذشته به شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی دستور داد که خدمات اینترنتی و پیامک را در سراسر این کشور و پیش از برگزاری تظاهرات مخالفان دولت که قرار است امروز برگزار شود، قطع کنند.

فعالان کاتولیک خواستار برگزاری راهپیمایی های اعتراضی در شهرهای بزرگ طی امروز یکشنبه کردند تا از «جوزف کابیلا» رئیس جمهور این کشور بخواهند تعهد دهد قانون اساسی این کشور را برای کاندیداتوری برای بار سوم تغییر ندهد و نیز از وی بخواهند که زندانیان سیاسی را آزاد کند.

 بر اساس قانون اساسی کنگو کابیلا باید در ماه دسامبر سال گذشته با پایان مدت زمان تفویض اش بازنشسته شود اما انتخاب رئیس جمهور جدید  برای این کشور بارها به تأخیر افتاد و قرار است این انتخابات ماه دسامبر سال 2018 برگزار شود.

«ایمری اوکوندگو» وزیر ارتباطات جمهوری دموکراتیک کنگو به خبرگزاری رویترز گفت که قطع اینترنت و پیامک به منظور حفظ امنیت کشور و در واکنش به خشونتی صورت گرفته است که برای آن بستر سازی می شود و این وظیفه دولت است که همه تدابیر لازم را برای حمایت از جان شهروندان کنگو اتخاذ کند.

اوکوندگو  طی نامه ای به شرکت های ارتباطی از آنها خواست که خدمات اینترنتی و پیامک را از ساعت 18 روز گذشته به وقت محلی کینشازا تا صدور دستورات جدید قطع کنند.

دولت کنگو تظاهرات امروز یکشنبه را ممنوع کرده است ؛تظاهراتی که برخی از رهبران مخالف از آن حمایت می کنند. دولت کنگو همچنین نسبت به تجمع بیش از پنج نفر هشدار داده و تأکید کرد که  این گونه تجمع ها را متفرق می کند.

 

مکان: جمهوری دموکراتیک کنگو

منبع: خبرگزاری رویترز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.