مکان: دهلی نو، هند/ منبع: توییتر

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حزب «کنگره» هند که حزب مخالف اصلی در این کشور است امروز «رائول گاندی» را به عنوان رهبر حزب منصوب کرد. در پی این انتصاب هندی ها به خیابان ها آمده و به جشن و شادی پرداختند.

 

DQwm1-iVoAAEb47

DQwm1qiU8AAoKpq

DQwm2RPUIAAhoPE

 

رائول گاندی در سال 2013 به عنوان معاون رهبر حزب کنگره برگزیده شد و از همان زمان تاکنون به عنوان گزینه جانشینی مادرش مطرح بوده است.

گاندی که 47 سال دارد، جانشین مادرش «سونیا گاندی» می‌ شود. رائول ششمین نفر از خانواده گاندی است که تصدی این مقام را برعهده می‌ گیرد. 

سونیا گاندی 71 ساله، در 19 سال گذشته رهبری حزب کنگره که سابقه 131 ساله در تاریخ سیاسی هند دارد را برعهده داشت. گاندی ایتالیایی‌الاصل است.

«جواهر لعل نهرو» جد پدری رائول، اولین نخست‌ وزیر هند مستقل بود. «راجیو» پدر رائول نیز نخست وزیر هند بود که در سال 1991 ترور شد.

معرفی رائول به عنوان رهبر حزب کنگره را می‌ توان به معنی جوانگرایی در این حزب تعبیر کرد. شاید مهم ترین چالش پیش روی رائول گاندی، ایجاد توازن بین رهبران جوان تر و رهبران مسن‌ تر حزب باشد که در گذشته با روش های سیاسی گاندی مخالفت‌ هایی داشته‌ اند.

شکست سنگین این حزب در انتخابات سراسری هند در سال 2014 به این معنی است که رهبر جوان حزب کنگره اکنون باید تلاش زیادی را برای انتخابات سراسری که در سال 2019 داشته باشد.

مکان: دهلی نو، هند

منبع: توییتر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.