مکان: تولوز، فرانسه/ منبع: دیلی استار

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فردی در حومه شهر «تولوز» فرانسه با خودرو چند عابر پیاده را عمدا زیر گرفت.

در این حادثه که در شهر «بلانیاک» در حاشیه شهر جنوبی تولوز روی داد، سه دانشجوی چینی‌ تبار مجروح شدند که حال یکی از آنان که یک دختر 23 ساله است، وخیم گزارش شده است. مجروحان دیگر یک دختر 23 ساله دیگر و یک پسر 22 ساله هستند.

خودروی یاد شده حوالی ساعت 16 بعد از ظهر بعد از سبقت گرفتن از خودرویی دیگر وارد پیاده‌ روی مقابل مدرسه عالی بازرگانی این شهر شده، و عمدا با دانشجویانی که در آنجا تجمع کرده بودند برخورد کرد. راننده پس از این برخورد به سرعت به حرکت خود ادامه داده و از محل دور شد.

دقایقی بعد از حمله، پلیس عامل حمله را در خودرو اش کمی دورتر در یک پارکینگ دستگیر کرد.

هویت فرد مهاجم که حدودا 28 ساله گزارش شده و نیز انگیزه او هنوز مشخص نیست، اما گفته می‌ شود او احتمالا سابقه «بیمار روانی» از جمله شیزوفرنی شدید دارد که به اعتراف خودش عمدا عابران را زیر گرفته است.

این فرد هنگام دستگیری به پلیس گفته است صدایی به او گفته است به مردم آسیب برساند.

به گفته مقام‌ های محلی، فرد بازداشت شده تنها چند مورد سابقه جرم کوچک دارد اما در فهرست افراد مظنون به تروریسم نبوده است. بنابراین حمله  بلانیاک مورد امنیتی محسوب نمی‌ شود. با این حال دادستان تولوز خود را به محل حادثه رسانده است و درحال حاضر به نظر نمی‌ رسد این حمله‌ تروریستی باشد.

به گفته «ژرار کولن» وزیر کشور فرانسه پلیس در حال تحقیق و بررسی برای دلایل این حادثه است.

اگر چه از انگیزه فرد مهاجم خبری منتشر نشده اما توسل به خودرو برای ارتکاب حملات و خشونت‌ های خیابانی، از جمله روش‌ هایی است که در سال‌ های اخیر از سوی داعش مورد استفاده قرار گرفته است.

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که از دو سال گذشته حملاتی از این دست را پشت سر گذاشته که در بسیاری از موارد داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

مکان: تولوز، فرانسه

منبع: دیلی استار

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.