مکان: لندن، انگلیس/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هزاران نفر در لندن در حمایت از فلسطینی ها راهپیمایی  کردند.

راهپیمایی در حمایت از فلسطینی ها در لندن برگزار شد و شرکت کنندگان آن، خواستار پایان دادن به اشغال فلسطین و  نیز پایان دادن به تسلیح رژیم صهیونیستی شدند.

راهپیمایی بزرگ «عدالت برای فلسطین همین اکنون» به مناسبت صدمین سال صدور اعلامیه بالفور برگزار شد و شرکت کنندگان پس از سردادن شعارهایی در اعلام همبستگی با مردم فلسطین، به سمت پارلمان انگلیس تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان همچنین ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین، پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «فلسطین باید آزاد شود».

در سند بالفور که به تاریخ 2 نوامبر سال 1917 به امضا رسید و به اسم «لرد آرتور بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس نامیده شد، دولت انگلیس برای اولین بار قول داد که به ایجاد «خانه ملی برای یهودیان» در فلسطین کمک برساند.

در این نامه، وزیر خارجه انگلیس بر موضع مثبت دولتش برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد. بسیاری بیانیه بالفور را سرآغاز تلاش برای تاسیس رژیم صهیونیستی می‌ دانند.

پنجشنبه گذشته «ترزا می» نخست وزیر انگلیس یکصدمین سالروز بیانیه بالفور را با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در لندن جشن گرفت. وی در این مراسم تصریح کرد که انگلیس به نقش خود در تاسیس رژیم صهیونیستی و رابطه با این دولت افتخار می‌ کند.

مکان: لندن، انگلیس

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.